افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم های گیاه خواری مفید است یا مضر

1

 

  • با یک برنامه ریزی دقیق و علمی می توانید یک رژیم متعادل داشته باشید اما پیشنهاد ما به شما این است که هیچگاه یک رژیم را برای مدت طولانی دنبال نکنید چرا که با تمام پیش بینی ها ممکن است بدن شما دچار کمبود مواد مغذی شود.

 

این روزها تبلیغات زیادی درباره رژیم های غذایی گیاهی می شنویم. این گونه رژیم ها غنی از فیبر و مواد مغذی گیاهی و آنتی اکسیدان ها هستند و کلسترول پایینی دارند که بدن انسان را در برابر بیماری های گوارشی و قلبی و فشار خون و انواعی از سرطان ها حفظ می کند. فواید رژیم های گیاه خواری غیر قابل انکار است اما آن چه که اهمیت دارد این است که اگر یک رژیم غذایی متعادل که حاوی انواع مواد غذایی نباشد را دنبال نکنیم به زودی بدن ما کمبود برخی از مواد غذایی را تجربه خواهد کرد که می تواند مشکلات جدی را برای سلامت بدن در پیش داشته باشد.

بسیاری از پروتئین های گیاهی کامل نیستند و مانند پروتئین های حیوانی نمی توانند آمینو اسیدهای لازم برای ساخت پروتئین های لازم برای ساخت عضله و بافت ها را فراهم کنند. بنابراین در رژیم های گیاه خواری باید ترکیباتی گنجانده شود که بتواند این آمینو اسیدها را برای بدن تامین کند. در غیر این صورت پروتئین سازی در بدن انسان به درستی صورت نمی گیرد و خطرات جدی برای سلامتی بدن در پی خواهد داشت. به عنوان مثال حبوبات همراه با برنج قهوه ای و نان کامل می تواند در یک روز نیاز بدن را تامین کند.

 

رژیم های غذایی بدون تخم مرغ و لبنیات می تواند موجب کمبود کلسیم و آهن، ویتامین B12 و اسیدهای چرب امگا ۳ که برای سلامتی قلب ضروری هستند، شود. بنابراین باید در این گونه رژیم ها غذاهایی را گنجاند که کمبود این مواد را جبران کند. به عنوان مثال می توان برای جبران کمبود آهن از یک سالاد اسفناج همراه با توت فرنگی و یا پرتقال استفاده کرد. استفاده از بادام به عنوان یک منبع غنی کلسیم و بذر کتان به عنوان منبع امگا ۳ می تواند انتخاب مناسبی باشد.

با یک برنامه ریزی دقیق و علمی می توانید یک رژیم متعادل داشته باشید اما پیشنهاد ما به شما این است که هیچگاه یک رژیم را برای مدت طولانی دنبال نکنید چرا که با تمام پیش بینی ها ممکن است بدن شما دچار کمبود مواد مغذی شود. بنابراین اگر در فکر دنبال کردن یک رژیم گیاه خواری هستید مطمئن شوید که تمام مواد مورد نیاز بدن تان در این رژیم گنجانده شده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *