افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم میگیرم اما لاغر نمی شوم

بدون شک برای همه ما اتفاق افتاده که سعی داشته ایم که اندکی از وزن خود را کم کنیم اما تنها پس از یک هفته می بینیم که وزنمان کم نمی شود که این مسئله به ریزه کاری های رژیم غذایی مناسب بر می گردد و عوامل مختلفی دارد.

yi

گرسنگي
بزرگ ترين اشتباه، پرهيز از خوردن به منظور کاهش وزن است. گرسنگي باعث کمبود ويتامين، کم خوني و سکته قلبي مي شود. گرسنگي باعث حفظ چربي بدن مي شود و سوخت وساز بدن را کند مي کند و علاوه بر اين خطر پرخوري نيز افزايش مي يابد. ناگفته پيداست که اين امر مانع از کاهش وزن شما مي شود.

مصرف غذاهاي ناسالم
در رژيم غذایی خود، از گنجاندن مواد پروتئيني غافل نشويد. گوشت هاي کم چرب مانند سينه مرغ، ماهي تن يا سالمون منبع سالم پروتئين است و براي کاهش وزن لازم مي باشد علاوه بر آن پروتئين سيري طولاني تري ايجاد مي کند و به کاهش وزن کمک مي کند.

بي دقتي در خواندن برچسب هاي غذايي
اغلب افراد با خواندن برچسب هاي «کم چربي» يا «بدون چربي» مواد غذايي مي پندارند که آن چه مي خورند سالم است، اين در حالي است که بايد برچسب را با دقت بررسي کرد و از ارزش هاي واقعي آن مطلع شد.

نداشتن برنامه ريزي براي صرف وعده هاي غذايي
افرادي که رژيم دارند، بايد يک برنامه غذايي منظم اتخاذ کنند. اين کار باعث مي شود تا متوجه مقدار کالري نوع غذايي که مصرف مي کنند باشند. منظم غذا خوردن باعث مي شود تمايل به مصرف هله هوله از بين برود.

we

مصرف کالري بالا
تصميم گرفته ايد که ميوه، سبزيجات و غلات سبوس دار را جايگزين هله هوله کنيد. اما مشکل اين جاست که به جاي کاهش وزن با افزايش وزن روبه رو شده ايد! مصرف سبزيجات زياد باعث اضافه وزن نمي شود اما مصرف ميوه و غلات زياد ممکن است در اين امر دخيل باشد. بنابراين مراقب مصرف کالري و مقدار ماده غذايي مصرفي خود باشيد تا بتوانيد وزن کم کنيد.سالم بودن ميوه و غلات به اين معني نيست که اين مواد بدون کالري است و شما مي توانيد تمام روز از آن ها استفاده کنيد.

مصرف نوشيدني هاي پرکالري
يکي از بزرگ ترين اشتباهات هنگام رژيم گرفتن، توجه نکردن به نوع نوشيدني هاست بايد به ميزان قند موجود در نوشيدني ها مانند آب ميوه ها توجه کرد. بهترين نوشيدني هنگام رژيم گرفتن، آب است.

استفاده از چاشني
به جاي وعده غذايي و ميان وعده به خوردن سالاد و ميوه رو آورده ايد اما هنوز هم تغييري در وزنتان نمي بينيد. به راستي علت اين امر چيست؟ اغلب ما فراموش مي کنيم که چاشني و سس که به غذاهاي رژيمي اضافه مي کنيم همانند هله هوله هايي که از برنامه غذايي حذف کرده ايم مضر است و باعث چاقي مي شود.سس هاي سالم تري مانند ماست چکيده کم چرب را جايگزين چاشني ها و سس هاي چرب کنيد.

wee

شکستن رژيم
هرچند گاه لازم است رژيم را بشکنيد و آن چه را هوس کرده ايد بخوريد.به عنوان مثال پس از گذشت يک هفته با خوردن بستني خود را تشويق کنيد تا کمتر دچار اضطراب مربوط به رژيم گرفتن شويد و بتوانيد رژيم خود را ادامه دهيد.

صرف نظر کردن از وعده غذايي
نخوردن وعده غذايي مانند خوردن يک وعده کامل براي سوخت وساز بدن مضر است. با خوردن صبحانه، ناهار و شام روند سوخت وساز بدن را فعال نگه داريد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *