افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم لاغری و کاهش وزن | چه رنگ هایی لاغرتان می کند؟

138204966728

 

روانشناسی رنگ ها قدرت فراوانی دارد و می تواند روی هر چیزی اثر خود را بگزارد از فشار خون گرفته تا رژیم های غذایی به خصوص رژیم غذایی لاغری باید مراقب رنگ ها باشیم رنگ می تواند بر روی اشتهای شما تاثییر مستقیم و زیادی داشته باشد  مزه غذاها کاملا با روانشناسی رنگ ها ارتباط دارد

با این حساب به نظر شما کدام رنگ اشتهایتان را تحریک می کند؟ اگر در حال کاهش وزن هستید، کدام رنگ اشتهایتان را کور می کند؟تا به حال فکر کرده اید که چرا کارخانه های صنایع غذایی بسته بندی های خاصی برا محصولات خود در نظر می گیرند؟ یا چرا به نظرتان می آید که فلان خوراکی خوشگل تر از خوراکی های دیگر است؟ محققان متوجه شده اند رنگ های متفاوت بر اشتهای ما تاثیر گذار است و خوب است با ۱۰ راز این ماجرا آشنا شوید…

رنگ غذاهایی که دوست شان نداریم

همه ما به طور طبیعی از خوراکی های آبی، بنفش و سیاه رنگ خوش مان نمی آید و انگار که ذهن مان ر این باور است که این غذاها فاسد و کشنده هستند.

جدا از فلفل دلمه ای های رنگی، توت فرنگی، تمشک و انواع توت ها همچنین انگور فرنگی و بادمجان، هیچ خوراکی نیست که به طور طبیعی به این رنگ ها باشد و برخی خوراکی ها رنگ می شوند تا چنین ظاهری پیدا کنند و قاعد تا حس بدی نسبت به آنها نداریم؛ گواه این مدعا هم اسمارتیزهای خوشمزه است که وقتی رنگ آبی روشن را از بسته هایش حذف کرد. با اعتراض های زیادی از سوی خریداری مواجه شد!

خوراکی های عصبانی!
نارنجی رنگ غالب غذاهای ایرانی است.( پلوی زعفرانی که یادتان نرفته!) نه تنها نارنجی باعث اکسیژن رسانی به مغز می شود بلکه ذهن ما را تحریک کرده و نیروبخش است. رنگی گرم و تسکین دهنده است که اشتها ار تحریک می کند.

البته خوراکی های نارنجی معمولا با احتیاط خورده می شوند، چون مردم نارنجی را با عصبانیت مرتبط می دانند. غذاهایی که به طور طبیعی نارنجی باشند، بسیار کم هستند و خوارکی هایی مثل کاری که حاوی ادویه های نارنجی است، معمولا به ” غذاهای خشمگین” شناخته می شوند.
زرد هم اشتهایتان را زیاد می کند

شادی آور است و باعث افزایش روحیه. زرد می تواند تمرکزتان را افزایش دهد. تا حال فکر کرده اید که چرا کاغذهای خود چسب زرد رنگ هستند؟ زرد با حس شادی ارتباط دارد و می تواند اشتها را تحریک کند. تا حالا دقت کرده اید که از نقاشی های زرد، گلهای زرد یا رومیزی های زرد در بسیاری از رستوران ها استفاده می شود؟ این ظاهر خودمانی باعث می شود فرد احساس خوشامد بیشتری داشته و گرسنه شود.

رنگ سفید و ریزه خواری…

غذاهای سفید را در عین بی اشتهایی خیلی راحت می توان خورد و فراموش کرد که کالری دارند! به همین دلیل است که بی دلیل خوردن نان خیلی راحت اتفاق می افتد.

البته استفاده از یک سبد سیاه برای نگهداری از نان می تواند کمک کننده باشد، بنابراین با دانستن این راهکارها، می توانند از روانشناسی رنگ ها به نفع خودتان استفاده کنید. می خواهید به دوست تان کمک کنید غذای بیشتری بخورد؟ یکسری رژیم لاغری دارید؟ در بشقاب آبی غذا میل کنید و از خرید غذاهای سفید خودداری کنید. ساده است، نه؟! بهتر است در مورد رنگ ها و تاثیرشان بر عادات غذا خوردن تان آگاه باشید و اگر می خواهید وزن کم کنید، هر قدر بشقاب تان تیره رنگ تر باشد، مثلا مشکی یا قهوه ای تیره، خواهید دید که چطور اشتهایتان کم کم محو می شود.

دکتر ترس ویستین کاتز، متخصص درمان اختلال خوردن و نویسنده مجله سایکولوژی تودی

در تعطیلات دیگر امکان باشگاه رفتن با انجام تمرین های ورزشی طولانی را ندارید اما برای فرار از چاقی می توانید ۲ را ه ساده ار امتحان کنید؛ اول اینکه سرچ کوچکی در اینترنت کنید و چند حرکت ورزشی ساده که در خانه قابل انجام است را یاد بگیرید و به خود قول دهید که حتی در این روزهای شلوغ هم سه بار و هر بار به مدت ۵ دقیقه آنها را انجام خواهید داد و راه دوم، تمرین مهارت نه گفتن است، تا به هر آنچه در مقابل تان قرار می گیرد، جواب مثبت ندهید.

ما با چشم هایمان غذا می خوریم

اگر رنگ نوشیدنی های معروفی که به آنها عادت دارید، تغییر دهید، بیشتر مردم نم توانند آن را بشناسند! چند تحقیق که در دانشگاه واشنگتن انجام شده، نشان داده که چطور درک مزه ها تحت تاثیر رنگ است.

در مطالعه ای که شرکت کنندگان نوشیدنی ها با رنگ همیشگی امتحان کرده بودند، توانستند طعم را درست تشخیص دهند. اما زمانی که رنگ همیشگی نوشیدنی ها را نمی بینند، در تشخیص نوشیدنی دچار اشتباه می شوند.

مثلا ۷۰ درصد شرکت کننده ها بعد از نوشیدن آب انگور، متوجه طعم آن شدند. اما ۱۵ درصد تصور کردند مخلوط آب لیموهای ترش و شیرین است. البته تنها ۳۰ درصد افرادی که آب آلبالو خورده بودند، متوجه طعم آلبالوی آن شدند و باز هم بیشترشان تصور کردند مخلوط آب لیموهای ترش و شیرین است!

رنگ و اشتیاق به غذاهای مختلف کاملا با هم ارتباط دارند. فقط ظاهر غذا باعث تحریک اعصاب در هیپوتالاموس می شود.

شرکت کنندگانی که باید غذایشان را در ظرف تیره می خورند، به شدت احساس می کردند هیچ مورد دوست داشتنی در این غذاها وجود ندارد.

برای دیدن، چشم ها اولین عضوی هستند که باید از دیدن منظره خوشحال شوند؛ حتی قبل از امتحان کردن طعم غذا.

یعنی وقتی برخی محصولات غذایی در فروشگاه ها مورد استقبال قرار نمی گیرند، به دلیل پایین بودن کیفیت مواد و بد بودن طعم، بو و رنگش نیست؛ چون مشتری ها فرصت ندارند هنگام خرید تا این حد پیش بروند. رنگ ها مشخص هستند و به طور مشخص در کل دنیا سخت است خریداری را راضی کنید غذای آبی رنگی را امتحان کند و بیشتر این نوع خوراکی ها برا بچه ها بسته بندی می شوند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *