افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم لاغری دوکان

رژیم دوکان، رژیم کربوهیدرات کم و پروﺗﺌﻴﻦ زیاد است. اگر بر طبق قوانین این رژیم پیش روید هیچ محدودیتی در تغذیه چهار مرحله ای این رژیم وجود نخواهد داشت. در طول مرحله یک فرد از یک رژیم شدید پروﺗﺌﻴﻦ بدون چربی پیروی می کند. این مرحله بر اساس لیستی از ۷۲ غذای حاوی پروتیین با چربی اندک است مانند مرغ، بوقلمون، تخم مرغ، ماهی و فرآورده های لبنی فاقد چربی. این رژیم برای مدت متوسط پنج روز و برای کاهش وزن سریع است. در این رژیم به جز مصرف مقدار اندک از سبوس جو دو سر، مصرف کربوهیدرات های دیگر محدودیتی ندارد.

بر خلاف رژیم اتکینز، در مرحله یک رژیم دوکان مصرف سبزیجات ممنوع و مصرف چربی ها محدود است. سه مرحله بعد رژیم، کم کم دربردارنده مقادیر میوه و سبزیجات و کربوهیدرات و دست آخر شامل مصرف همه غذاهاست. هدف این رژیم کاهش وزن تا حدود ۱ کیلوگرم در هفته و ارتقا برنامه کاهش وزن طولانی مدت است. در مرحله آخر این رژیم هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد این مرحله شامل مصرف پروتئین یک روز در هفته و نیز ورزش منظم است.

qq

نکات مثبت
با این روش سریع تر وزن خود را کاهش می دهید که موجب ایجاد انگیزه در شما میشود. رژیم فوق رژیمی سخت و رژیم تجویزی است و بسیاری افراد به این نوع رژیم تمایل دارند. پیروی از این رژیم ساده است. در این رژیم نیازی نیست شما مقدار غذا را اندازه گیری کنید و مقدار کالری را محاسبه نمایید. جدا از کاهش مصرف چربی ها و نمک و غذاهای پر کالری، در طول دو هفته اول این رژیم در مورد میزان مصرف غذا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نکات منفی
در ابتدای این رژیم ممکن است با عوارض جانبی مواجه شوید ،عوارضی مانند بوی بد دهان، خشکی دهان،خستگی، سرگیجه، بی خوابی و احساس تهوع ناشی از قطع مصرف کربوهیدرات ها است. عدم مصرف غلات کامل، میوه جات و سبزیجات در مراحل اولیه این رژیم نیز ممکن است منجربه بروز مشکلاتی شود از جمله یبوست.

نظر BDA
در این نوع رژیم کاهش سریع وزن باعث انگیزه می گردد اما از طرفی کاهش وزن سریع، امری مضر است و نمی توان آن را ادامه داد. رژیم دوکان از لحاظ تغذیه ای رژیمی متعادل نمی باشد چون در این رژیم شما باید مکمل های ویتامین و فیبر بالا به صورت سبوس جو مصرف نمایید. و اگر شما به قوانین این رژیم پایبند نباشید احتمال دارد این رژیم خطر ابتلای شما به بیماری های مزمن را افزایش دهد. در مراحل اولیه این رژیم هیچ تنوعی وجود ندارد در نتیجه ممکن است فرد سریع دلزده شود و رژیم را کنار گذارد.

2 نظر

  1. سلام
    اولا منع مصرف سبزیجات فقط در فاز یک هست که ۱ تا ۵ روز عمدتا طول میکشه و پس از اون وجود داره. در فاز ۳ میوه و کربو هیدازت ها هم برمیگردن و فاز ۴ در واقع ادامه زندگی هست و رعایت های کلی مثل اجتناب از غذا های پرچرب و فست فود…

    برای اشنایی بیشتر کاریران ممنون میشم ویدئو زیر رو تو متن کار کنید

    http://www.aparat.com/v/BoKMv

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *