افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم غذایی پر پروتئین

prot3

آیا رژیم غذایی پر پروتئین مزایا یا معایب دارد ؟ در ادامه اطلاعاتی در رابطه با رژیم غذایی پر پروتئین را شرح خواهیم داد و خواهیم گفت که این نوع رژیم چه مزایا و معایبی دارد.

 

آیا رژیم غذایی پر از پروتئین هم یکی از آن رژیم های زودگذر است؟ بسیاری از افراد دوست دارند برنامه غذایی را انتخاب کنند که براحتی بتوانند آن را ادامه داده و در کوتاه ترین زمان به نتیجه مطلوب خود که همان کاهش وزن است دست یابند. اما متاسفانه ، این برنامه های غذایی تنها باعث می شوند که فرد خسته شده و آن را ادامه ندهد.

 

 

مزایای رژیم غذایی پر پروتئین
یکی از مهمترین مزایای رژیم غذایی پر پروتئین این است که شما مجبور نیستید به دنبال خریدن و یا پختن نوع خاصی از غذاها باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذاهایی که پروتئین و کربوهیدرات بیشتری دارند را در برنامه غذایی تان بگنجانید. به علاوه ،‌ ممکن است شما تا ساعت ها احساس گرسنگی نکنید ، چرا که بدن شما در حال هضم کردن کربوهیدرات ها و چربی ها و پروتئین های غذا است و این کار زمان بیشتری را صرف می کند.

 

معایب رژیم غذایی پر پروتئین
شاید در خلال این رژیم غذایی احساس کنید که وزن زیادی کم کرده اید ، اما این را بدانید که بیشتر کاهش وزن شما به خاطر از دست دادن آب بدن است. این نکته به این معنی است که شما به محض قطع کردن رژیم غذایی تان در زمان کوتاهی وزن از دست داده تان را دوباره بدست خواهید آورد. به علاوه ، انتخاب رژیم غذایی پر پروتئین به این معنی نیست که شما غذاها و مواد خوراکی سالم مصرف می کنید. پس ، با انتخاب این رژیم تنها آب بدن تان را از دست می دهید و رژیم تان را که قطع کنید دوباره آن را بدست خواهید آورد.

از دیگر معایب این رژیم غذایی این است که اگر شما بخواهید تنها از مواد پر پروتئین استفاده کنید ممکن است دچار سردرد مزمن و زودرنج و حساس شوید.

 

 

ریسک های استفاده از رژیم غذایی پر پروتئین
استفاده طولانی مدت از مواد غذایی پر پروتئین مشکلات بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت. ممکن است در اثر استفاده از پروتئین و کربوهیدرات زیاد چربی های اشباع شده بدن شما زیاد شده و باعث بوجود آمدن بیماری های قلبی و حملات عصبی و قلبی شود ،‌چرا که معمولا مواد غذایی پر پروتئین دارای کلسترول زیادی هستند. استفاده زیاده از حد از پروتئین و کلسترول احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

به علاوه کسانی که از این رژیم استفاده می کنند نسبت به افرادی که از رژیم های معمولی دیگر استفاده می کنند کلسیم بیشتری را از طریق ادرارشان از دست می دهند. این حالت باعث بوجود آمدن بیماری های کلیوی و سنگ مثانه خواهد شد.

پس سعی کنید عادت های بد غذایی تان را ترک کرده و ورزش کنید. اگر تصمیم دارید از رژیم غذایی برای کاهش وزن کمک بگیرید سعی کنید برنامه غذایی انتخاب کنید که سالم و مورد تایید متخصص تغذیه باشد. برای کاهش وزن به رژیم های غذایی کوتاه مدت روی نیاورید چرا که تاثیر آن کمتر و معایب و ریسک بیشتری خواهد داشت.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *