جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



رژیم غذایی لاغر کردن در مدت زمان کم

بهترین-برنامه-برای-کم-کردن-وزن-و-رژیم-لاغری

می خواهید در مدت کم به اندام دلخواه برسید و دنبال یک رژیم غذایی مناسب هستید در این جا شما را با رژیم غذایی لاغر کردن در مدت زمان کم آشنا می کنیم .


۱.کم کردن میزان شکر و نشاسته
در واقع این‌ها غذاهایی هستند که باعث تحریک ترشح انسولین به میزان زیاد می‌شوند. بهتر است بدانید که انسولین مهمترین هورمون ذخیره‌ی چربی در بدن است. یکی از مزیت‌های کاهش میزان انسولین این است که کلیه‌های شما سدیم و آب اضافی بدنتان را خارج کرده و این باعث کم شدن میزان گاز بدن و اضافه‌ وزن به خاطر آب می‌شود. با کاهش کربوهیدرات و کم کردن میزان انسولین به طور خودکار کالری کمتری مصرف خواهید کرد بی‌آنکه احساس گرسنگی داشته باشید.
۲.خوردن پروتئین، چربی و سبزیجات
هر یک از وعده‌های غذایی شما باید حاوی پروتئین، چربی و سبزیجاتی با کربوهیدرات کم باشد. رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا تا ۶۰ درصد باعث کاهش افکار وسواسی شده، هوس خوردن اسنک در نیمه شب را تا پنجاه درصد کاهش داده و باعث می‌شود به طور خودکار کالری کمتری در روز مصرف کنید. برخی سبزیجاتی که کربوهیدرات کم دارند عبارتند از: بروکلی، اسفنج، کلم، کلم بروکسل. از منابع غنی چربی هم می‌توان روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو و کره را نام برد؛ و غذاهای سرشار از پروتئین هم شامل گوشت، ماهی و غذاهای دریایی و تخم مرغ است.
۳.سه بار در هفته وزنه بزنید 
در این برنامه اجباری نیست که حتما ورزش کنید، اما توصیه می شود این کار را انجام دهید. بهترین کار این است که سه تا چهار بار در هفته به باشگاه بروید. خودتان را گرم کرده، وزنه بزنید و بعد حرکات کششی انجام دهید. با بلند کردن وزنه، کالری کمتری سوزانده و از کند شدن روند متابولیسمتان پیشگیری می‌کنید.

 

پزشکین : رژیم غذایی لاغر کردن در مدت زمان کم

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)