افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم غذایی سرشار از فیبر کاهش واکنش های ایمنی مضر در ریه

رژیم غذایی پرفیبر نقش حفاظتی در مقابل ویروس آنفلوانزا دارد

محققان در آزمایش بر روی موش ها دریافتند فیبر رژیمی با ایجاد سیستم ایمنی سالم موجب افزایش نرخ زنده ماندن در موش های مبتلا به آنفلوانزا می شود.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ رژیم غذایی سرشار از فیبر باعث کاهش واکنش های ایمنی مضر در ریه ها می شود در حالی که از طریق فعال سازی سلول های T، ایمنی ضدویروسی را تقویت می کند. این فواید از طریق تغییر در ترکیب باکتری های روده ایجاد شده و منجر به افزایش تولید اسیدهای چرب زنجیره کوتاه (SCFAs) از طریق تخمیر میکروبی فیبر رژیمی می شود.

«بنجامین مارسلند»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه موناش ملبورن استرالیا، در این باره می گوید: «فواید سودمند فیبر رژیمی و SCFAs بر انواع بیماری های مزمن التهابی، از جمله آسم و آلرژی ها، در سال های اخیر بسیار مورد توجه بوده اند.»

طبق گزارشات سلامت عمومی، عفونت آنفلوانزا A بسیار شایع بوده و یکی از شایع ترین بیماری های ویروسی در سراسر جهان محسوب می شود. هر ساله بالغ بر ۲۰ درصد افراد مبتلا به این عفونت می شوند.

در مطالعه جدید، مارسلند و تیم تحقیقش دریافتند موش های دریافت کننده رژیم غذایی حاوی فیبر به شدت قابل تخمیر اینولین یا SCFAs در مقابل عفونت آنفلوانزا ایمن بودند.

با توجه به مطالعات قبلی، یافته های فعلی نشان می دهند که رژیم غذایی مدرن غربی که حاوی میزان بالا قند و چربی و میزان پایین فیبر است می تواند اسیب پذیری در برابر بیماری های التهابی را افزایش و روند محافظت در مقابل عفونت ها را کاهش دهد.

بر همین اساس، محققان تاکید می کنند تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان فیبر و نوع فیبری که بیشترین تاثیر را بر انسان ها دارد لازم است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *