افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم غذایی و عوامل ژنتیکی می توانند با روند پیری مبارزه کنند

4

 

  • این دانشمندان از رژیم های غذایی اصلاح شده و درمانهای دارویی برای افزایش دوره حیات سلامت در مگس ها و موش ها استفاده كردند.

 پژوهشگران علوم پزشکی عنوان کردند که با مطالعه مگس میوه در تلاشند به راهی برای جوانی طولانی مدت انسان بیابند. آنان تاکید کردند که عوامل ژنتیكی و رژیم غذایی در مبارزه با پیری موثر نقش دارند .

موسسه پیری سلامت در دانشگاه كالج لندن در حال مطالعه عوامل ژنتیكی و سبك زندگی به ویژه رژیم غذایی است تا درمانی را برای مبارزه با پیری بیابد.

مگس میوه در ۶۰ درصد ژنها و همچنین سن با انسان مشترك است .

‘ماتیو پیپر’ یكی از محققان این موسسه گفت: اگر ژنهای دخیل در پیری را كشف كنیم می توانیم روند پیری را به تاخیر بیاندازیم. این چیزی است كه موفق به كشف آن شده ایم.

این دانشمندان از رژیم های غذایی اصلاح شده و درمانهای دارویی برای افزایش دوره حیات سلامت در مگس ها و موش ها استفاده كردند.

پیپر افزود: نتایج نشان می دهد چنین درمانهایی در مورد انسان نیز می تواند موثر باشد.

این گروه از محققان می گویند این درمانها با بیماری های مرتبط با پیری مانند بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و زوال عقل نیز مبارزه می كنند.

دكتر پیپر می گوید : بررسی روند پیری راهبرد نوینی برای رصد این بیماری های مزمن به شمار می رود و اگر بتوان پیری را درمان كرد می توان مانع از بروز بیماری های ناشی از پیری نیز شد. این امر نه تنها موجب طول عمر می شود بلكه سلامت را در سراسر زندگی در بر دارد.

محققان در این مطالعه مخمرها، كرم ها و مگس ها را بررسی كردند. مگس میوه مشابه انسان پیر می شود. تشخیص پیر شدن مگس میوه بسیار ساده است آنها دیگر سریع راه نمی روند ،كمتر غذا می خورند و دچار زوال حافظه می شوند؛ تمامی این نشانه ها با انسان مشترك است.

دانشمندان موفق شدند در آزمایشگاه و با جهش در تك ژنها طول عمر این موجودات را افزایش دهند و نشان دادند می توانند تاثیرات جهشی را كه موجب بروز آلزایمر می شود كاهش دهند.

راه دیگری برای افزایش طول عمر رعایت رژیم غذایی مناسب است. به گفته این محققان درصورتی كه رژیم غذایی یك موش را ۴۰ درصد كاهش دهید، او ۲۰ تا ۳۰ درصد عمر طولانی تری خواهد داشت.

این امر در مورد بشر نیز صادق و این میزان در انسان ۲۰ سال است. این موضوع در تمامی موجودات نشان داده شده است.

نتایج این تحقیقات در نمایشگاه سالانه علوم تابستانی انجمن سلطنتی انگلیس در هفته جاری عرضه شده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *