افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم غذایی برای جوان ماندن

633949_791

اگر می خواهید پوست و جسم و روح جوانی داشته باشید می توانید با مرف خوردنی های مناسب همیشه جوانتر بمانید در این مطلب می توانید خوراکی های جادویی برای یک رژیم سلام برای جوان ماندن را مشاهده کنید

آجیل‌ها دوست شما هستند

آجیل‌ ها سرشار از چربی‌های تك غیراشباعی می باشند ؛ بنابراین مصرف آنها میزان چربی‌های چنداشباعی تجمع‌یافته در بدن را کم می کند . به این ترتیب این چربی‌ها در دیواره رگ‌ها رسوب نمی کند و باعث بروز سكته قلبی نمی‌شوند. از طرفی با از بین رفتن چربی‌های اضافی، مشكل اضافه وزن را هم برطرف می کند .

گردو غذای مغز

دكتر لیپمن می‌گوید: اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین E در گردو وجود دارد. گردو را به نام «غذای مغز» نیز می‌نامند و این فقط به‌خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلكه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان در آن است. برای درست عمل كردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم. گرچه فواید زیادی در آجیل پنهان است، بعضی‌ها به گمان اینكه آجیل باعث افزایش وزن می‌شود، از خوردن گردو و دیگر آجیل‌ها امتناع می‌كنند. ولی ثابت شده، افرادی كه حداقل دو بار در هفته آجیل مصرف می‌كنند، احتمال افزایش وزن‌شان به‌مراتب كمتر از آنهایی است كه اصلا آجیل مصرف نمی‌كنند. گردو، بهترین منبع منگنز و مس است. مطالعات نشان می‌دهد همه ما در روز به ۴/۱ فنجان گردو نیاز داریم.

هندوانه به جای ضدآفتاب

هندوانه قرمز خوشمزه، منبعی قوی از آنتی‌‌اكسیدان كاروتن است كه لیكوپن نامیده می‌شود.

این آنتی‌اكسیدان‌ها در بدن حركت كرده و رادیكال‌های آزاد را خنثی می‌كنند. رادیكال‌های آزاد مولكول‌هایی در بدن هستند كه می‌توانند آسیب زیادی به ما وارد كنند. تركیب هندوانه و گوجه‌فرنگی حاوی آنتی‌اكسیدان است و رنگ قرمز در این دو میوه باعث می‌شود تا از آسیب اشعه UV روی پوست جلوگیری شود. محققان بر این باورند هندوانه حاوی فیتوكمیكال نیز هست. مقادیر فیتوكمیكال موجود در این میوه ۴۰درصد بیشتر از گوجه فرنگی خام است كه برابر می‌شود با SPF30 بنابراین استفاده روزانه از این میوه قرمزرنگ نقش كرم‌های ضدآفتاب را نیز ایفا می‌كند.

زندگی شیرین با لیموترش

ویتامین C مهم‌ترین ویتامین برای زنان است. اول اینكه این ویتامین آنتی‌اكسیدان است، به همین دلیل مصرف آن خطر ابتلا به سرطان را تاحد زیادی كاهش می‌دهد و دوم اینكه این ویتامین باعث شادابی پوست می‌شود؛ خوردن میوه‌های حاوی ویتامین C می‌تواند خستگی پوست را از بین ببرد و روند پیری سلول‌های پوست را به تعویق بیندازد.

انار دشمن چین و چروک

این میوه سرشار از آنتی‌اكسیدان‌هایی مانند ویتامین C است كه مصرف  آن در دوران میانسالی، خطر ابتلای پوست به خشكی یا چین و چروك را به‌شدت كاهش می‌دهد. از طرفی اناركمك‌كننده خوبی برای بازسازی كلاژن‌های پوست است.

آب بنوشید

تعجب نكنید؛ آب بهترین نوشیدنی ممكن برای تنظیم عملكرد دستگاه‌های مختلف بدن است؛ به این دلیل كه تمام فعالیت‌های متابولیك بدن در محیط آبی انجام می‌شود. از طرفی نوشیدن آب به هضم بهتر غذا كمك می‌كند. با دریافت آب كافی، وزن متعادل شده و پوست لطافت و شادابی‌اش را از دست نمی‌دهد. بنابراین نوشیدن روزانه هشت لیوان آب یا خوردن میوه‌های آبدار ضروری است. بهتر است میوه‌های آبداری كه انتخاب می‌كنید شیرین باشند تا به این ترتیب میزان قند خون نیز كنترل شود؛ بنابراین در فصل گرما بهترین نوشیدنی آب و سپس میوه‌های آبدار است.

آووكادو مرطوب‌كننده عالی

این میوه سرشار از اسید اولئیك، اسید لینولئیك و همچنین اسید چرب امگا۹ است كه به حفظ رطوبت پوست و نرم نگه داشتن آن كمك می‌كند. آووكادو، تقویت‌كننده بدن بوده و در درمان بی‌خوابی موثر است.

قهوه برای پوست‌های شاد

صبح چشمان‌تان را با قهوه باز كنید. كافی است یك فنجان قهوه را صبح به صبح نوش جان كنید تا پوستی شاد داشته باشید. نوشیدن ۴ فنجان قهوه در روز ۲۰درصد خطر ابتلا به سرطان را كم می‌كند. محققان دریافته‌اند قهوه تاثیر زیادی بر جوان‌سازی دارد، همچنین از ملانوم بدخیم نیز جلو‌گیری می‌كند.

تخم‌ مرغ برای رشد ناخن‌ ها

تخم‌مرغ منبع بسیار غنی پروتئین است. ارزش بیولوژیكی پروتئین در تخم‌مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت‌ها و حبوبات غنی‌تر است. پروتئین تخم‌مرغ دارای تمامی اسیدآمینه‌های ضروری برای سلامت بدن است. تخم‌مرغ منبع خوبی از بیوتین است كه یك ویتامین پیچیده از خانواده ویتامین‌های B است و بلوك‌های ساختمانی از پروتئین‌ها را شامل می‌شود. رشد ناخن‌ها بنا به مصرف پروتئین بستگی دارد و می‌توان گفت تخم‌مرغ عامل اصلی رشد آنهاست. بنابراین كمبود این ماده غذایی باعث می‌شود تا ناخن‌های نرم یا ترك‌خورده‌ای داشته باشید.

طالبی برای سلول‌ های پوست

طالبی یكی از بهترین منابع ویتامینA و مملو از بتاكاروتن است كه در بدن تبدیل به ویتامینA می‌شود. طالبی شیرین، روی تنظیم رشد سلول‌های پوست و حتی لایه بیرون آن تاثیر زیادی دارد؛ همچنین این میوه سرشار از ویتامین A ، در بهبود بینایی موثر است. برای اینکه پوست بدن شفافی داشته باشید طالبی را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید.

رنگ و روی خوب با كلم‌پیچ

كلم، حاوی مواد مغذی و ویتامین k است. این ویتامین كمك می‌كند خون لخته نشود؛ همچنین خوردن كلم‌پیچ برای تیرگی دور چشم‌ها نیز مفید است و سایه‌های مرده دور چشم را از بین می‌برد. سطح ناكافی از آهن در رژیم غذایی باعث می‌شود شما رنگ‌پریده به نظر برسید؛ پس اگر می‌خواهید همیشه رنگ و روی خوبی داشته باشید، كلم‌پیچ را فراموش نكنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *