افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم آلکالین برای لاغری

بنابه گزارشات طرفداران این رژیم افرادی مشهور مانند گونیس پالو، جنیفر آنیسون و ویکتوریا بکهام هستند. این رژیم بر این اساس است که رژیم های جدید ما باعث می گردد بدن اسیدهای زیادی تولید نماید. ﺗﺌﻮری که در پشت این رژیم وجود دارد نشان می دهد اسیدهای اضافی در بدن به چربی تبدیل می گردد و منجربه اضافه وزن می شود. همچنین سطح بالای اسید باعث بروز بیماری هایی می شود، بیماری هایی نظیر التهاب مفاصل، تحلیل استخوان، خستگی، و ناراحتی های کلیه و کبد. این رژیم مصرف غذاهایی را که منجربه تولید اسید می گردد کاهش می دهد غذاهایی مانند گوشت قرمز، گندم و سایر غلات، شکر تصویه شده ،محصولات لبنی، کاﻓﺌﻴﻦ، نوشیدنی های الکلی و غذاهای فرآوری شده.

qqqqq

در این نوع رژیم مصرف «غذاهای الکالینز» توصیه می گردد یعنی غذا هایی که سطح اسیدی بدن را کاهش می دهد مانند میوه جات و سبزیجات. تصور بر این است که رژیم آلکالینز باعث می گردد سطح اسیدی بدن در حد نرمال باقی بماند. گونه های متفاوتی از رژیم آلکالینز وجود دارد. برخی از طرفداران این رژیم «قانون۲۰/۸۰» را دنبال می کنند که شامل رژیمی است براساس ۸۰ درصد مصرف میوه و سبزیجات و ۲۰ درصد مصرف غلات و پروﺗﺌﻴﻦ. در اصل این رژیم را برای جلوگیری از سنگ کلیه و عفونت های ادراری توصیه می نمودند . با استفاده از این رژیم سطح اسیدی در ادرار تنظیم می شود اما مدارک اندکی درباره مزایای این رژیم در جهت حفظ سلامتی فرد وجود دارد. کاهش وزن که در میان طرفداران این رژیم مشاهده می گردد به این علت است که آنان میوه و سبزیجات بسیار و شکر، نوشیدنی های الکلی و غذاهای فرآوری شده اندکی مصرف می نمایند. این امر بر اساس توصیه ای است که درباره کاهش وزن سالم و استاندارد مطرح می گردد.

نکات مثبت
این رژیم دربردارنده توصیه تغذیه سالم است مانند کاهش مصرف گوشت قرمز، پرهیز از مصرف شکر، الکل و غذاهای فرآوری شده و مصرف بیشتر میوه جات و سبزیجات، مغزها، دانه ها و حبوبات. فرد مصرف غذاهایی را که به طور معمول مصرف می نماید کاهش می دهد و این غذاها را با غذاهایی سالم تر جایگزین می نماید که این امر باعث دریافت کالری کمتر نیز می گردد.

نکات منفی
چه رژیم داشته باشید چه رژیم نداشته باشید بدن شما سطح اسیدی خود را تنظیم می نماید. هنگامی که مصرف محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست را کاهش می دهید باید از مکمل های کلسیم استفاده نمایید چون کاهش مصرف گروه های غذایی کار عاقلانه ای نیست. در این رژیم دنبال نمودن دستور غذاهایی که فرد مجاز به مصرف آن می باشد و غذاهایی که مجاز به مصرف آن نیست خیلی وقت گیر است به خصوص در اوایل رژیم.

نظر BDA
ﺗﺌﻮری این رژیم نشان می دهد غذایی هایی خاص به حفظ تعادل پ هاش (سطح اسیدی) بدن یاری می رساند که این امر سلامت عمومی فرد را بهبود می بخشد. اما توجه داشته باشید چه فرد رژیم باشد چه رژیم نباشد بدن او تعادل پ هاش خود را حفظ می نماید. این رژیم اثبات نشده است و نباید از برخی انواع آن که مصرف گروه های غذایی را ممنوع می کند پیروی نمود. گونه های متعادل این رژیم متنوع است و انواع گروه های غذایی را در بر می گیرد. اگر تصمیم دارید رژیم آلکالینز را دنبال کنید برنامه غذایی متعادلی را انتخاب نمایید و آن رژیم و برنامه غذایی آن را دنبال کنید و از مصرف مکمل ها و سایر مواد مربوط به رژیم پرهیز نمایید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *