افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روند سریع درمان ضرب دیدگی

۷ روش برای درمان ضرب دیدگی

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ ضرب دیدگی یا کبودی نوعی آسیب است که در اثر آن مویرگ ها و گاهی سیاه رگچه ها در اثر ضربه یا پیچ خوردگی صدمه دیده و به موجب آن در اطراف بافت های بین نابینی، خونریزی یا نشت خون صورت می گیرد و در نهایت با تیره و سیاه شدن پوست نمایان می گردد. ضرب دیدگی اغلب با درد و گاهی ورم نیز همراه است و اگر خیلی شدید نباشد به مرور زمان به خودی خود درمان می شود اما راههای وجود دارد که شما می توانید روند درمان ضرب دیدگی را سریع تر کنید.

۱ ) درمان ضرب دیدگی با یخ

یخ را باید خیلی سریع پس از ضرب دیدگی روی محل آسیب دیده قرار داد. خنک نگه داشتن رگ ها می تواند میزان خونی که از آنها به بافت اطراف نشت می کند را کم کند. خونریزی کمتر نیزمانع نمایان شدن شدید کبودی و ورم در ناحیه آسیب دیده می شود. برای درمان ضرب دیدگی ابتدا بگذارید یک کیسه یخ به مدت ۱۰ دقیقه روی محل آسیب دیده قرار بگیرد. سپس ۲۰ دقیقه صبر کنید و دوباره این کار را تکرار کنید.

۲ ) گرم نگه داشتن محل آسیب دیده

گرم نگه داشتن باعث افزایش جریان خون می شود. این مساله برای زمانی که کبودی ایجاد شده است کارساز است چرا که افزایش جریان خون، خونی که در مسیر قرار گرفته را پاک میکند. گرم نگه داشتن محل آسیب دیده همچنین می تواند گرفتگی ماهیچه را درمان کرده و درد را کاهش دهد. می توانید از یک حوله گرم یا یک بطری آب گرم استفاده کنید. دوش آبگرم نیز می تواند کارساز باشد.

۳ ) درمان ضرب دیدگی با بستن محل آسیب دیده

با یک بانداژ محل کبودی را ببندید. این کار باعث می شود بافت ها به هم چسبیده و از نشت خون از رگ ها جلوگیری کند. بستن محل آسیب دیده می تواند شدت کبودی را کم کرده و به کاهش درد و ورم نیز کمک کند.

۴ ) بالا نگه داشتن محل کبودی

محل کبودی را بالاتر از سطح قلب قرار دهید. برای مثال اگر مچ پایتان دچار ضرب دیدگی و کبودی شده است روی مبل یا زمین بنشینید و پایتان را دراز کرده و یک بالش زیر آن بگذارید تا بالا قرار بگیرد. بالا نگه داشتن محل کبودی فشار را از آن ناحیه کم کرده و باعث ریلکس شدن محل آسیب دیده می شود و به پروسه درمان سرعت می بخشد.

۵ ) کرم ویتامین K

ویتامین K یک ماده مغذی ضروری برای درمان لختگی خون است. کرم ویتامین K می تواند شدت کبودی را کم کند. برای درمان ضرب دیدگی به کمک کرم ویتامین K کافیست مقداری از این کرم را دوبار در روز در محل کبودی بمالید.

۶ ) آلوئه ورا

آلوئه ورا یک ماده قوی برای کاهش درد و التهاب است. شما می توانید از ژل آلوئه ورا برای درمان ضرب دیدگی کمک بگیرید فقط کافیست مقداری از آن را به طور مستقیم روی کبودی بمالید.

۷ ) ویتامین C

ویتامین C خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند بعنوان یک ماده مفید در درمان ضرب دیدگی مورد استفاده قرار بگیرد. ویتامین C همچنین برای درمان زخم مفید است. شما می توانید ژل، کرم یا سرم هایی که حاوی ویتامین C بوده و برای ضرب دیدگی مفید هستند را تهیه و به طور مستقیم روی محل کبودی بمالید. همچنین در طول روز از میوه ها و سبزیجاتی که حاوی ویتامین C هستند، غافل نشوید.

چند نکته که باید درباره درمان ضرب دیدگی بدانید :

درمان ضرب دیدگی و کبودی معمولا چند هفته طول می کشد. در این مدت با دقت از محل کبودی مراقبت کنید تا روند درمان سریع تر انجام بگیرد.
موارد نام برده شده در این مطلب می توانند به پروسه درمان ضرب دیدگی کمک کنند هرچند اگر بعد از دو روز تغییرمحسوسی در کبودی یا درد محل آسیب دیده وجود ندارد، به پزشک مراجعه کنید.
همچنین اگر متوجه کبودی بی دلیل در بدن شدید حتما با پزشک مشورت کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *