افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روغن پونه کوهی از فواید تا عوارض استفاده از آن

%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d9%88-%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%d9%be%d9%88%d9%86%d9%87

  • توصیه می شود که روغن پونه کوهی را به داروخانه ی منزل خود که از ابزار درمان های طبیعی است اضافه کنید، زیرا امروزه آن را به طور گسترده در موارد درمانی استفاده می کنند.

 

 

روغن پونه کوهی:

بیش از ۴۰ گونه پونه وجود دارد، اما مفیدترین نوع درمانی روغن تولید شده از پونه وحشی و یا مرزنجوش که بومی مناطق مدیترانه است، می باشد. مراقب باشید، احتمال دارد روغن هایی که در فروشگاه های مواد غذایی به عنوان روغن پونه کوهی فروخته می شود از این انواع ساخته نمی باشد، ممکن است هیچ ارزش درمانی نداشته باشد، روغن پونه کوهی فقط با مرزنجوش، capitatuss تیموس و انواع مختلفی که در اسپانیا رشد می کند، ساخته می شود.

طریقه استفاده از روغن پونه کوهی :

به شدت توصیه می شود که روغن پونه کوهی را به داروخانه ی منزل خود که از ابزار درمان های طبیعی است اضافه کنید، زیرا امروزه آن را به طور گسترده در موارد درمانی استفاده می کنند. این روغن گیاهی قدرتمند، ضد میکروب بوده که می تواند به مبارزه با عفونت کمک کند، همچنین این روغن ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ است.

خواص درمانی روغن پونه کوهی:

• درمان قارچ پا یا ناخن با استفاده از روغن پونه کوهی:

ریختن چند قاشق چای خوری از روغن پونه کوهی در مقداری آب و فروبردن پا در آن موجب برطرف شدن مشکل می شود، همچنین می-توانید روغن (مخلوط یک قطره با یک قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن نارگیل) رقیق کرده، و پس از آن بر روی ناخن و یا پوست بریزید.

• کشتن انگل و عفونت با استفاده از روغن پونه کوهی:

روغن (مخلوط یک قطره با یک قطره از روغن حامل مانند روغن نارگیل) را رقیق کرده و آن را برای چند دقیقه در زیر زبان خود نگه دارید و سپس آن را بیرون بریزید، در روز حداقل چهار بار تکرار کنید، این کار برای رفع عفونت بسیار مفید است.

• کاهش عفونت های سینوسی و سرماخوردگی با روغن پونه کوهی:

قرار دادن چند قطره از روغن پونه کوهی در یک قابلمه آب بخار و سپس استنشاق بخار آن باعث از بین رفتن عفونت می شود.

روغن پونه تمیزکننده قوی سطوح خانه ها

علاوه بر این از این روغن برای تمیز کردن منزل هم استفاده می شود، ترکیب چهار قطره از روغن پونه کوهی با ۱۰ قطره از روغن لیمو و یک چهارم فنجان سرکه سفید و سپس یک سطل آب می تواند تمیزکننده ی قوی را تشکیل بدهد، با استفاده از این مخلوط می توانید به پاک کردن و تمیز کردن سطوح بپردازید (خاصیت ضد عفونی کنندگی).

 

چگونه می توان از پونه کوهی روغن درست کرد؟

استخراج روغن پونه کوهی نیاز به فرایند تقطیر خاصی دارد، با این حال، راه های ساده ای برای ایجاد روغن پونه کوهی در خانه وجود دارد.

  مواد لازم برای تهیه روغن پونه کوهی:

  • برگ پونه کوهی، خرد شده و یا له شده
  •  روغن زیتون، روغن بادام و یا روغن هسته انگور
  •  ظرف ایزوله ی کامل با درب

 روش تهیه روغن پونه کوهی :

  •  آب در یک ظرف بجوشانید. سپس از آن تا به جوش رسید، شعله را خاموش می کنیم.
  •  روغن خود را از انتخاب کرده و به همراه برگ پونه خرد شده در ظرف سس بریزید.
  •  ظرف را در آب گرم قرار دهید و اجازه دهید حدود پنج تا ۱۰ دقیقه گرما بگیرد. این گرم شدن به روغن کمک می کند تا روغن طبیعی پونه کوهی آزاد کند.
  •  شیشه را از آب برداشته و آن را در کنار یک پنجره آفتاب گیر برای یک تا دو هفته قرار دهید. (لرزاندن شیشه در هر چند روز یکبار).
  • هنگامی که دو هفته گذشت روغن از برگ خارج شده و در ظرف باقی می ماند. روغن در جای خنک و تاریک نگهداری شود.

برای حفظ روغن، اضافه کردن چند قطره بیشتر از روغن دانه انگور مفید خواهد بود.

عوارض روغن پونه کوهی:

برخی افراد ممکن است با خوردن روغن پونه کوهی (و یا حتی گیاه دارویی) دچار ناراحتی معده شوند، کسانی که به گیاهان از خانواده نعناع (نعناع، اسطوخودوس، مریم گلی و ریحان) حساسیت دارند باید از مصرف این روغن خوداری کنند، چون ممکن است یک واکنش آلرژیک ایجاد شود.
روغن پونه کوهی برای نوزادان و کودکان توصیه نمی شود، زنان باردار و شیرده نیز از مصرف روغن پونه کوهی هم به صورت موضعی و به صورت خوراکی خوداری نمایند، چون می تواند گردش خون در رحم مادر را کم کند. روغن پونه کوهی نیز دارای پتانسیل برای القاء قاعدگی است و ممکن است به نوزاد متولد نشده خطرناک باشد.

 

منبع : مامانم

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *