افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روغن نارگیل برای سلامتی مفید است

 

  • در یک بررسی منتشر شده در مجله نوروربیولوژی در سال ۲۰۰۴، هضم روغن نارگیل می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به مغز را در کهنسالی درمان کند. روغن نارگیل منبع غنی از اسیدهای چرب محسوب می شود که توانایی محافظت از سلول های مغز را افزایش می دهد.

 

بیش از ۱۵۰۰ بررسی ثابت کرده اند که روغن نارگیل یکی از سالم ترین غذاها در دنیا محسوب می شود.
به گزارش بهداشت نیوز، روغن های نارگیل که با کیفیت خوب تولید می شوند، ذارای هیچ گونه ماده شیمیایی نمی باشند. بیشتر مزیت هایی که روغن زیتون برای سلامتی دارد، به خاطر وجود لائوریک اسید می باشد. لائوریک اسید یک اسید چربی مهمی در روغن نارگیل محسوب می شود که حاوی خواص ضد باکتریایی، ضد میکروبی، ضد قارچی، و ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می باشد.

روغن نارگیل ، منبع غنی از مواد مغذی ضروری محسوب می شود. بنابراین درمان خانگی خوبی برای انواع بیماری ها می باشد. برای مثال، استفاده از روغن نارگیل در تقویت سیستم ایمنی، محافظت از سلامت قلبی عروقی، پیشگیری از مشکلات کلیوی، درمان فشار خون پایین، کاهش احتمال ابتلا به دیابت و غیره بسیار اثر بخش می باشد. مصرف منظم روغن نارگیل، جذب آمینو اسیدها، املاح معدنی و ویتامین ها را افزایش می دهد.
مزیت های روغن نارگیل برای سلامتی و زیبایی بسیار فراوان می باشد که فقط به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

۱-پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر:
وقتی روغن نارگیل هضم می شود، شکل گیری کتون ها را تحریک می کند. کتون ها توانایی تامین انرژی به مغز را دارا می باشند ، حتی ا توانایی انسولین به خاطر بیماری آلزایمر ضعیف شده باشد. متاسفانه مغز بیمار مبتلا به آلزایمر نمی تواند انسولین خود را به طور اثربخشی ایجاد کند . پس بیماران مبتلا به آلزایمر باید روغن نارگیل را وارد رژیم غذایی خود کنند.

۲- تقویت سیستم ایمنی:
یک سیستم ایمنی قوی نقش مهمی در مبارزه با انواع بیماری ها دارد. تقویت سیستم ایمنی کی از مزیت های روغن نارگیل برای سلامتی محسوب می شود. مصرف روغن نارگیل می تواند باکتری ها را بکشد.

۳- تقویت حافظه و کارکرد مغز:
در یک بررسی منتشر شده در مجله نوروربیولوژی در سال ۲۰۰۴، هضم روغن نارگیل می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به مغز را در کهنسالی درمان کند. روغن نارگیل منبع غنی از اسیدهای چرب محسوب می شود که توانایی محافظت از سلول های مغز را افزایش می دهد.

۴-کمک به کاهش وزن:
خیلی از افراد بر این باورند که برای کاهش وزن باید هر نوع روغنی را از رژیم غذایی خود حذف کنند. با این وجود، این امر حقیقت ندارد. کاهش وزن یکی از مزیت های جالب روغن نارگیل می باشد. روغن نارگیل می تواند به سوزاندن چربی و کاهش اشتها کمک کند.

۵- کاهش استرس:
استرس بیش از حد میتواند بر وضعیت جسمانی و روحی شما تاثیر بگذارد. استرس می تواند منجر به افسردگی شود و میتواند بر ظاهر شما تاثیر بگذارد. افرادی که دائما افسرده هستند، نسبت به هم سن و سالان خود پیرتر به نظر می رسند. بررسی های اخیر ارتباط نزدیک بین مصرف روغن نارگیل و کاهش استرس را نشان می دهد. پس کاهش استرس یکی دیگر از مزیت های روغن نارگیل محسوب می شود. اسیدهای چرب سالم یافت شده در روغن نارگیل باعث کاهش استرس می شود.

۶- پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه:
پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های مربوط به لثه یکی دیگر از مزیت های جالب روغن نارگیل می باشد. استفاده از روغن نارگیل در کاهش پلاک دندان موثر می باشد. خواص آنتی باکتریایی باعث می شود تا از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه پیشگیری کند. می توانید روغن نارگیل را به یک فنجان آب اضافه کنید و به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

۷-افزایش کارکرد کبد و کلیه:
بر طبق گفته های بسیاری از پزشکان، ارتباط نزدیکی بین آسیب جدی به کلیه ها و نقص اندام وجود دارد. اگر درمان نشود منجرب ه مرگ می شود. کلیه و کبد دو اندام اصلی بدن می باشند و باید در برابر اسیب محافظت شوند. خوشبختانه روغن نارگیل میتواند از کبد و کلیه های شما محافظت کند. دانشمندان دریافته اند که ترکیبات فعال در روغن نارگیل میتواند باعث این امر شود.

۸- درمان سنگ های کلیه ومثانه:
هم نارگیل و هم روغن نارگیل منابع عالی اسیدهای چرب محسوب می شوند. این اسیدهای چرب میتوانند تولید مونوگلیسیرید را تحریک کنند. استفاده از روغن نارگیل جایگزین خوبی برای عمل برای سنگ کلیه و مثانه محسوب می شود. اگر هم میخواهید از سنگ کلیه و مثانه پیشگیری کنید میتوانید روغن نارگیل را وارد رژیم غذایی خود کنید.

۹-درمان آرتریت
روغن نارگیل به خاطر خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ، یکی از درمان های خانگی برای آرتریت محسوب می شود. روغن نارگیل می تواند آنزیم های آنتی اکسیدانی را افزایش دهد و در نتیجه ژن های التهابی کاهش یابند.

۱۰-کمک به کارکرد تیروئید:
غده تیروئید دو هورمون خاص را تولید می کند که نقش مهمی در افزایش سرعت متابولیسم بازی می کنند. روغن نارگیل به بهبود کارکرد غده تیروئید کمک می کند.

۱۱-درمان دیابت نوع یک:
درمان دیابت نوع یک یکی از مزیت های روغن نارگیل برای سلامتی محسوب می شود، زیرا روغن نارگیل دارای توانایی تنظیم سطوح گلوکز خون در بدن می باشد. یک بررسی روی موش ها نشان داد که روغن نارگیل باعث کاهش قابل توجه سطوح قند خون می شود.

۱۲-درمان عفونت کاندیدا و مخمر :
روغن نارگیل یک درمان خانگی طبیعی برای عفونت کاندیدا و مخمر محسوب می شود. وقتی میخواهیم در مورد مزیت های روغن نارگیل صحبت کنیم نباید این مزیت را نادیده بگیریم.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *