افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش های نوین تولید داروهای خوراکی

راهکار جدید برای تولید داروهای خوراکی

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این فناوری امکان تولید داروها را با دوز موردنظر و به صورت سفارشی فراهم می‌کند. استفاده از کد QR امکان ذخیره کردن اطلاعات را درون دارو فراهم می کند. بدین ترتیب با یک اسکن ساده می‌توان تمام اطلاعات مربوط به دارو را مشاهده کرد. این قابلیت احتمال مصرف اشتباه داروها را به حداقل می‌رساند.
برای استفاده از این شیوه تولید دارو لازم است ابتدا ماده خوراکی مورد استفاده برای چاپ داروها تولید شود تا در زمان مقتضی بتوان دارو را به صورت کد QR روی آن چاپ کرد.
در طول ۱۰۰ سال گذشته محققان دائما دانش بشر را در حوزه تولید داروها و واکنش بدن نسبت به آن توسعه داده‌اند. با وجود این روش‌های تولید دارو صرفا به روش‌های تولید انبوه محدود شده‌اند و در نتیجه داروها با دوزهای مشخص و مساوی در اختیار تمام بیماران قرار گرفته‌اند.
محققان در تلاشند تا امکان تولید این نوع داروهای خوراکی را با استفاده از چاپگرهای عادی فراهم کنند. در صورتی که محققان موفق به انجام این کار شوند، امکان تولید داروهای سفارشی فراهم خواهد شد و زمینه تغییر ساختار کنونی زنجیره تامین دارو فراهم می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *