افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش های مناسب جلوگیری از حاملگی

zede-bardari

می خواهیم اطلاعاتی در مورد روش های مناسب جلوگیری از حاملگی را بیان کنیم این راه ها کم خطرترین راه ها می باشد.

بسیاری از روش‌های کنترل بارداری به پیشگیری از بارداری کمک‌ می‌کنند اما هیچ‌کدام از بیماری‌های منتقله جنسی جلوگیری نمی‌کنند.

 

اگر شما یا همسرتان مبتلا به بیماری‌های جنسی هستید، حتما باید درمان شوید یا از کاندوم استفاده کنید. کاندوم تنها روشی است که از انتقال ایدز، سوزاک، سیفلیس و دیگر بیماری‌های جنسی جلوگیری می‌کند.

 

زوجینی که هرگز دوست ندارند بچه‌دار شوند، می‌توانند از روش‌های دایمی پیشگیری از بارداری استفاده کنند.
بستن لوله‌های رحمی راهی برای نرسیدن تخمک به رحم است. در روش جدید بستن لوله‌ها پزشک سکه‌های فلزی را درون لوله‌های رحمی قرار می‌دهد تا سبب تحریک رشد بافتی شده و لوله را مسدود ‌کند. روش وازکتومی هم روشی است که با بستن لوله‌هایی که اسپرم را عبور می‌دهد مانع از خروج آنها می‌شود. وازکتومی ممکن است روشی برگشت‌پذیر باشد اما بستن لوله‌های رحمی زنان برگشت‌پذیر نیست.

 

روش ضدبارداری موثر بسیار اهمیت دارد.
همه روش‌های پیشگیری از بارداری به یک اندازه موثر نیستند. هر روشی احتمال شکست دارد. اما اگر روشی که انتخاب می‌شود به موقع و صحیح مورد استفاده قرار گیرد احتمال شکست آن کاهش می‌یابد. اگر بخواهیم پیشگیری از بارداری را در یک روش تعیین کنیم، موثرترین روش آن است که با آن کمتر از ۳ تا ۸ بارداری در ۱۰ زن در یک سال اتفاق افتاده باشد. اینها شامل قرص‌های ضدبارداری، هورمون‌های تزریقی که سیکل قاعدگی را قطع می‌کنند، قرص‌های کاشتنی، برچسب‌های پوستی و آی‌یو‌دی است. در مقابل روش‌های کمتر موثر شامل دیافراگم با ماده اسپرم‌کش است که در هر ۱۰۰ بارداری ۱۶ بارداری ممکن است در یک سال اتفاق بیفتد. اسفنج و اسپرم‌کش‌ها همچنین روش‌هایی با تاثیر کمتر هستند.
باید از نسل جدید قرص‌های ضدبارداری تشکر کرد، چراکه زنان با این روش‌ها قادرند از قاعدگی‌های ماهیانه خلاصی پیدا کنند.
یک دسته از این قرص‌ها برای بیش از یک سال قاعدگی را قطع می‌کنند، در حالی که بقیه تنها مانع از ۴ قاعدگی در سال می‌شوند. این قرص‌ها حتی می‌توانند علایم پیش از قاعدگی را در زنان نظیر آکنه، انقباض‌های عضلانی و اختلالات خلقی برطرف کنند. شما باید این قرص‌ها را روزانه مصرف کنید. قرص‌ها تا ۹۸ درصد از بارداری جلوگیری می‌کنند.

 


زنان سیگاری بالای ۳۵ سال در معرض خطر حملات قلبی هستند، اگر از قرص‌های ضدبارداری هم استفاده کنند.
قرص‌های ضدبارداری ترکیبی که حاوی استروژن و پروژسترون هستند نظیر برچسب‌های پوستی می‌توانند خطر لخته‌های خونی را افزایش دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که قرص‌های خوراکی هم می‌توانند موجب سردرد و تشدید آنها در زنانی شوند که دچار چنین سردردهایی می‌شوند. در هر حال درصد کمی از زنان اظهار می‌کنند که قرص‌های ضدبارداری سر دردشان را بهبود بخشیده است. قرص‌های پروژسترون تنها راه خوب در زنانی است که نمی‌توانند از استروژن استفاده کنند.
در صورتی که شما فردی پرمشغله و فراموشکار هستید و نمی‌توانید سر ساعت و هر روز قرص خود را مصرف کنید، بهتر است از روش‌های طولانی‌مدت موثر برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید. می‌توانید از برچسب‌های پوستی هفته‌ای یکبار به مدت ۳ هفته استفاده کنید و سپس در هفته چهارم برای شروع قاعدگی آنها را بردارید.

 

پزشکین : روش های مناسب جلوگیری از حاملگی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *