افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش های بازی با کودکان زیر یک سال

روش های بازی با کودکان زیر یک سال

toy-02

 

والدین کم تجربه نمی دانند چه نوع اسباب بازی برای کودک زیر یک سال خود بگیرند و یا چگونه با کودک بازی کنند در این جا روش های بازی با کودکان زیر یک سال را به شما معرفی می کنیم .

۱-کودک از چهارماهگی می تواند اشیا را با دو دست خود بگیرد. یک توپ اسفنجی تهیه کنید و به کودک بدهید تا با دو دست خود آن را بگیرد.

۲-یک اسباب بازی رنگی به نوزاد نشان بدهید. وقتی توجه نوزاد به آن شی جلب شد،آن شی را  زیر پتوی نوزاد پنهان کنید.حتما دقت کنید که کودک جای پنهان شدن شی را ببیند.منتظر عکس العمل تو باشید، برای این بازی نوزاد را باید به صورت نشسته و در بغل خود بگیرید.

۳-اگر هوا مناسب باشد ، با کودک خود در فضای باز و زیر نور خورشید به آرامی بازی کنید.

۴-هنگام حمام کردن نوزاد می توان بازی های لذت بخشی را با نوزاد انجام داد.نوزاد آب بازی را دوست دارد. حتما درجه آب را کنترل کنید و از شامپوهایی استفاده کنید که باعث اذیت کودک نشوند.

۵-نوزاد را به روی شکم بخوابانید یک شی صدادار مانند زنگوله یا جغجغه به دست او بدهید وآن را به صدا درآورید و کودک را تشویق کنید تا برای گرفتن آن کمی بخزد و جلو بیاید ، این بازی می تواند زمینه ساز مناسبی باشد برای اینکه کودک به صورت  چهار دستو پا حرکت کند و آنرا برای راه رفتن آماده سازد.


اسباب بازی برای نوزادان ۴-۶ ماهه

-جغجغه، زنگوله، عروسک های صدادار: اسباب بازی هایی که با پرتاب کردن ،فشار دادن کلید یا تکان دادن صدا می دهند.

-عکس هایی که با پوشش پلاستیکی و آینه بچه: اینها را باید در کنار تخت کودک آویزان کرد طوری که بتواند آنها را ببیند.

-اسباب بازی یا توپ های نرم: بهترین اسباب بازی از این نوع ، آنهایی هستند که بدنه آنها از جنس های مختلف باشد.

-اسباب بازی های فشاری یا مکیدنی، حلقه ها و سایر اسباب بازی های پلاستیکی  قالبی که کودک بتواند به راحتی در دست بگیرد و در دهانش بگذارد.

-آویزهای بالای گهواره که به شکل ها و طرح های مختلفی باشد و از رنگ های شاد و خوشرنگ درست شده باشد ، برای بازی و لذت بردن نوراد ضروری است.

بازی با کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه

۱-   کودک را بنشانید مراقب او باشید تا نیفتد. مقدار قابل توجهی کاموای رنگی در اختیار او قرار دهید تا کودک شروع به بازی کند و باعث بوجود آمدن لحظه هایخوشی برای کودک شود.

۲-   به کودک یک آنه بدهید.کودکان آینه را خیلی دوست دارند و از این که می توانندخود را در آینه ببینند لذت می برند. بعد با کودک حرف زده و لبخند بزنید و بعد کودکرا تنها بگذارید تا خودش را در آینه ببیند.

۳-   توپی را در دست بگیرید ، آن را به کودک نشان بدهید. کودک سعی می کند تا آن رابگیرد  و توپ را به کودک بدهید. او نیز سعی می کند توپ را به بالا پرتاب کند اماموفق نمی شود.

۴-   کودکان از هشت ماهگی یاد می گیرند حرکت های ساده ی بزرگترها را تقلید کنند.اگر بزرگترها اخم کنند، کودک هم اخم می کند، اگر بخندند، کودک هم می خندد. سعیکنید که تمرین های شادی بخشی را با کودکان تمرین کنید.

۵-   کودک را روبروی خود قرار دهید . بالش را جلوی خودتان بگذارید. سرتان را رویبالش بگذارید و منتظر  عکس العمل کودک باشید. پس از مدتی کودک هم سرش راروی بالش می گذارد.

۶-   به هم زدن قابلمه و درپوش آن ، زدن قاشق های چوبی به ته قابلمه، الک کردن آردبه مقدار کم،تقلید صدای حیوانات و خواندن آواز برای کودکان لذت بخش است.

اسباب بازی برای کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه

–  جغجغه های پایه دار که می توان آنها را روی میز غذا خوری یا صندلی کودکگذاشت تا تشویق شود به آن ضربه بزند.

–   کتاب هایی از جنس مقوای ضخیم  یا پارچه تهیه کنید. این کتاب ها باید حاویتصاویر بزرگ و ساده باشند و از موادی درست شده باشند که با در دست گرفتن ، تکاندادن و جویدن کودک خراب نشود.

– توپ ایی با اندازه های مختلف ، سفت و نرم که برای این سنین مناسب است.

–  اسباب بازی های متحرک ، ماشین هایی که روی چرخ های لاستیکی یا چرخ های پلاستیکی حرکت می کنند.

–  مکعب های بزرگ و نرم که می توان از آنها برای ساختمان سازی و نیز فشار دادن و پرتاب کردن آنها استفاده کرد.

–  حیوانات عروسکی پارچه ای باید محکم باشند و اجزای آنها از هم جدا نشوند.

– سطل ، لیوان و اسباب بازی های شناور که می توان از آنها در حمام که برایکودک شادی آور است ، استفاده کرد. می توان با غلتاندن توپ  و بازی های پنهان کردنی مثل دالی، حس کنجکاوی کودک را ارضا کرد.

 

پزشکین : روش های بازی با کودکان زیر یک سال

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *