افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش هایی برای داشتن زندگی آرام

 

  • سعی کنید خوب و بهداشتی غذا بخورید. شکلات و نوشیدنی های کافئین دار ممکن است به شما نشاطی موقت بدهند، اما خیلی زود هم روحیه شما را پایین می آورند و افسرده تر و بی انرژی تر از قبل می کنند

روزانه با فشار ها ، استرس ها و مسائل گوناگونی مبتلا می شویم ، طوری که وقتی شب به خانه بر میگردیم این حس را داریم که از کوهی بالا رفته ایم یا در دو ماراتون دویده ایم ، واقعا دلیل اینهمه خستگی چیست ؟ باید بدانید که خستگی و کسالت بسیار راحت تر از بیماری ها وارد بدن شده و انسان را از پا در می آورند.

. اگر شما مشغولیت ذهنی داشته باشید، نمی توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، نمی توانید از تفریحات لذت ببرید، هنگام تماشای یک فیلم حواستان مدام جایی دیگر است و هنگام صحبت کردن با دیگران ، به همه چیز فکر می کنید جز آنچه طرف مقابلتان می گوید. این چرخه معیوب هر روز شما را خسته تر از دیروز می کند تا آنجا که دیگر هیچ تاب و توانی برایتان باقی نمی ماند. متاسفانه فشارها و استرس ها را نمی توان براحتی حل کرد. به عنوان مثال فشارهای اقتصادی شاید تا سال ها با ما باشند و ذهن ما را به خود مشغول کنند. اما شیوه هایی وجود دارد که می توان از این فشارها کم کرد و لحظاتی به خود استراحت داد. ضمن اینکه با نیروی جدیدی که به دست می آوریم ، راحت تر می توانیم با مشکلات مبارزه کنیم . برای رهایی از این خستگی ها بهتر است هر چه زودتر دست به کار شوید. آنچه در زیر می آید شیوه هایی است که برای مبارزه موقت با استرس ها بسیار کارآمد هستند. به انتخاب خود آنها را به کار ببندید تا انرژی خود را دوباره به دست آورید.۱. ورزش

ورزش در درون خود یک پارادوکس عجیب دارد. بیشتر آدم ها فکر می کنند وقتی شب خسته و کوفته به خانه بر می گردند، چه دلیلی دارد که چند کیلومتر هم بدوند؟ اما حقیقت این است که ورزش نه تنها شما را خسته نمی کند، بلکه به شما کمک می کند با خستگی مبارزه کنید. مسلما بعد از ورزش زودتر از همیشه خواهید خوابید، اما این به معنای خستگی نیست . ورزش به شما خوابی راحت هدیه می دهد تا فردا صبح آدم جدیدی شوید. اگر نمی خواهید فضای گرم خانه خود را ترک کنید، می توانید در خانه کمی نرمش کنید یا با خریدن چند وزنه سبک حرکات بدنسازی انجام دهید. حتی در حال تلویزیون دیدن یا تلفن کردن هم می توانید وزنه بزنید. می توانید نوارهای ویدئویی ورزش را بخرید و با آنها همراه شوید. برنامه های ورزشی تلویزیون هم به شما حرکت های جدید بسیاری خواهند آموخت . ۲۰ دقیقه ورزش قبل از رفتن به سر کار روحیه شما را از این رو به آن رو می کند.

۲. خواب

مهمترین سوال زندگی شما این است که آیا شب ها خوب می خوابید؟ با خودتان فکر کنید چه چیزهایی ممکن است خواب شما را به هم بزنند و با آنها مبارزه کنید. سه هفته پیش مقاله یی در همین صفحه درباره شیوه های خواب مناسب به چاپ رساندیم . تکرار آن حرف ها برای بسیاری از خواننده ها خسته کننده است ، اما یادتان باشد: از اتاق خواب تان تنها برای خوابیدن استفاده کنید، نه کتاب خواندن وتلفن زدن . قبل از رفتن به رختخواب از مصرف یا خوردن مواد نیکوتین دار، کافئین دار و تئین دار پرهیز کنید. هیچ وقت با شکم گرسنه نخوابید و قبل از خواب غذای مفصل هم نخورید. به اتاق خوابتان برسید و آن را تبدیل به محیطی زیبا و خوشایند کنید، اما از آوردن کامپیوتر و تلویزیون به آن خودداری کنید. غذاهای تند و پرادویه خواب را می پرانند. بدنتان را برای خوابیدن آموزش دهید، مثلا یک ساعت و نیم قبل از خواب به حمام آب گرم بروید.

۳. رژیم غذایی مناسب

سعی کنید خوب و بهداشتی غذا بخورید. شکلات و نوشیدنی های کافئین دار ممکن است به شما نشاطی موقت بدهند، اما خیلی زود هم روحیه شما را پایین می آورند و افسرده تر و بی انرژی تر از قبل می کنند. شاید بپرسید پس برای خوشحالی چه باید بخورید؟ میوه ، غذاهای کم چربی و شیر و ماست بدن شما را متعادل می کنند و از استرس های بیهوده می کاهند.

۴. ماسک های خنک کننده صورت و چشم

ممکن است وقتی این ماسک ها را به چشم می گذارید، کمی احمق به نظر برسید. اما این ماسک ها برای کسانی که زیاد پشت کامپیوتر می نشینند، معجزه می کنند. ممکن است بقیه به قیافه شما بخندند، اما این هم خالی از لطف نیست . بیشتر این ماسک ها دارای ژل های خنک کننده هستند که خستگی عضلات صورت را رفع می کنند. چند ماسک در یخچال خانه خود نگه دارید و در مواقع خستگی از آنها استفاده کنید.

۵. موسیقی

موسیقی های انرژی زا را دست کم نگیرید. دو نوع موسیقی ضد استرس وجود دارد: موسیقی با ریتم های تند که شما را از کسالت بیرون می آورد و موسیقی ملایم که به درد مدیتیشن و یوگا می خورد. این هر دو نوع موسیقی در بازار موجود است ، اما اینکه کدام را انتخاب کنید به سلیقه شما مربوط می شود، ضمن اینکه می توانید در مواقع مختلف از هر دو آنها استفاده کنید. موسیقی به اندازه کافی به شما انرژی می دهد تا آشپزخانه را مرتب کنید.

۶. رسیدگی به کارهای منزل

این توصیه برای مردان و زنانی است که بیرون خانه کار می کنند. ممکن است به نظرتان عجیب بیاید اما شستن ظرف ها یا تعمیر وسایل منزل هم تا حد زیادی از استرس های شما می کاهند. این قبیل کارها ذهن شما را به دنیای دیگری پرتاب می کنند، ضمن اینکه روحیه هر کس ، وقتی کار مفیدی انجام می دهد، بهتر خواهد شد.

۷. کودکان

کودکان بهترین موجودات جهان برای کاستن از استرس های بزرگسالان هستند. نکته تاسف انگیز اینجاست که بیشتر آدم های خسته وقتی بچه ها را می بینند می گویند «فعلا برو، حوصله ندارم »! اما اگر با بچه ها وارد صحبت شوید، برای آنها قصه یی تعریف کنید، در کنار آنها نقاشی کنید یا حتی آنها را به گردش ببرید، لطف بزرگی به آنها و خودتان کرده اید. کودکان دنیایی ساده و منحصر به فرد دارند و مدام به شما یادآوری می کنند که شاید همه این دغدغه ها و هیاهوها به دردسرش نیارزد.

۸. بگویید «نه »

تعهد بیش از حد نیز در نوع خود بسیار استرس زاست . سعی کنید به جای تعارف یک بار هم شده بگویید «نه .» اگر حوصله رفتن به میهمانی ندارید، بگویید نمی روید. اگر حوصله به خانه آوردن کارتان را ندارید، به رییس تان بگویید پرونده های اضافی را به کسی دیگر واگذارد.

۹. از دکترها مشورت بخواهید

گاهی استرس ها را نمی توان با یک حمام آب گرم از بین برد. شاید بد نباشد گاه سری هم به یک دکتر بزنید و از او مشورت بخواهید. مشاوره با روانشناس ها به این معنا نیست که شما «دیوانه » شده اید. بسیاری از آدم های موفق جهان هر هفته با دکترهای روانپزشک خود مشورت می کنند.

۱۰. پیاده روی

قدم زدن ساده ترین و مفیدترین کاری است که می توانید برای مبارزه با استرس ها انجام دهید. کمی هوای تازه حال شما را جا می آورد. دانشگاه پزشکی دوک اعلام کرده ۱۰ دقیقه پیاده وری سریع ، شما را تبدیل به موجوداتی دوست داشتنی می کند. لطفا این لطف را به اطرافیان تان بکنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *