افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش طبیعی برای کاهش و درمان درد سینوس

چند روش برای درمان طبیعی درد سینوس

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ سینوزیت یا سینوس به تعریف ویکیپدیا آماس حاد یا مزمن لایهٔ مخاطی در یک یا چند حفره اطراف بینی است. سینوس‌ ها حفره‌های مملو از هوا در استخوان‌های جمجمه و صورت هستند. هر عاملی که موجب پرشدن و گرفتگی آن‌ها توسط موکوس یا چرک شود، سینوزیت ایجاد خواهد کرد.
یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما با آن روبرو هستیم درد سینوزیت یا سینوس است که عوامل متعددی دارد.

اگر هنگام سردرد در اطراف چشم‌ها، گردن یا پیشانی‌تان احساس فشار می‌کنید باید بدانید این درد درد سینوس است. بسیاری از عوامل ممکن است باعث به وجود آمدن سردردهای سینوسی شوند. مهم‌ترین عامل آن متورم شدن بینی و سینوس‌ها است و دلیلی که فشار و درد را در سر و صورت خود حس می‌کنید همین مورد است. عوامل درد سینوسی و سردرد از یک سرماخوردگی معمولی یا آلرژی به وجود می‌آید. اطراف چشم‌ها و پیشانی‌ یا حتی دندانتان درد می‌گیرد. این درد در صبح و زمان‌هایی که بیشتر از حد معمول خم باشید بیشتر می‌شود.

برخی روش‌های طبیعی برای کاهش این دردها وجود دارد که ما در ادامه این مطلب چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

درد سینوس هایتان را با رطوبت درمان کنید

 مخاط بینی که خشک و ضخیم می‌شود باعث ایجاد شکاف‌هایی می‌شوند و در نتیجه بینی و سینوس‌ها به راحتی خالی نمی‌شود و محلی برای تجمع ویروس‌ها و ذرات دیگر می‌شوند. با کمک رطوبت این مخاط‌ها نرم می‌شوند و به صورت مایع در می‌آیند و راحت می‌توانید آن‌ها از بینی خود خارج کنید. یکی از روش‌های طبیعی برای تخلیه سینوس‌ها و کاهش فشار سینوسی، مصرف زیاد مایعات است. از هوای سرد و خشک اجتناب کنید، دوش آب گرم بگیرید و بخار استشمام کنید و از مایعات گرم تغذیه کنید.

از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید

یک حوله را گرم کنید و روی پیشانی خود قرار دهید این کار به از بین رفتن ترشحات بینی کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از کمپرس سرد و گرم برای از بین رفتن درد‌های سینوسی و فشار سینوس استفاده کنید. برای این کار ابتدا یک حوله را گرم کنید یا آن را در آب داغ بگذارید و برای سه دقیقه روی سینوس‌هایتان قرار دهید سپس یک حوله‌ی یرد را برای مدت ۳۰ ثانیه جای آن قرار دهید. این کار را دو مرتبه دیگر انجام دهید و روزی ۳ تا ۴ بار آن را تکرار کنید.

برای کاهش فشار سینوس ادویه را به برنامه غذاییتان اضافه کنید

بسیاری از مردم متوجه شده‌اند که با کمک فلفل و اودیه‌های گرمسیری می‌توانند درد سینوس خود را تسکین دهند. تحقیقات نشان داده است که کپسایسین ماده فعال موجود در فلفل تند در از بین بردن بعضی از انواع درد موثر است. داروهای کپسایسین برای درمان برخی از سندرم‌های درد صورت  مورد آزمایش قرار گرفتند و نتایج امیدوار کننده بود.  اگر خوردن فلفل معده شما را دچار مشکل نمی‌کند می‌توانید از آن برای درمان درد سینوس خود استفاده کنید.

شستشوی مجرای بینی با سرم نمکی

شستشوی مجاری بینی با استفاده از سرم نمکی یکی از موثرترین روش‌ها برای تمیز کردن بینی و سینوس‌هاست. این کار به از بین رفتن یا جلوگیری از درد سینوسی کمک می‌کند. می‌توانید از اسپری بینی نیز برای این کار استفاده کنید اما پیشنهاد ما همچنان همان سرم نمکی است. این روشی است که معمولا همه در خانه خود برای باز شدن بینی خود از آن استفاده می‌کنند. اگر سرم نمکی در دسترس‌تان نبود می‌توانید یک لیوان آب بردارید و در آن یک دوم قاشق چایی خوری نمک و مقدار خیلی کمی نشاسته بریزید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *