افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مهمترین روش های درمان سندرم روده تحریک پذیر

کشف سرنخ های جدید از سندرم روده تحریک پذیر

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، یکی از فاکتورهای قابل توجه سندرم روده تحریک پذیر ظرفیت تنظیم شده اعصاب دیواره جداکننده روده است که با اتم های بدون بار موجود در دیواره و به ویژه در مخاط دیواره، تحریک شده اند.
در ادامه تحقیقات مشخص شد ویژگی های عصبی بیماری IBS به دلیل پروتئاز است. پروتئاز به آنزیم هایی گفته می شود که باعث تجزیه پروتئین ها می شوند. این مولکول ها می توانند نشانگر زیستی این اختلال باشند. محققان در ادامه الگوی پروتئینی IBS‌ را شناسایی کردند که یک راهکار موثر برای ایجاد نشانگرهای زیستی بیماری سندرم روده تحریک پذیر است.
سندرم روده تحریک پذیر یک اختلال شایع گوارشی است که با علایمی مانند اسهال، یبوست، شکم درد، استرس، خستگی مزمن و نفخ همراه است.
حدود ۱۰ تا ۲۳ درصد از جمعیت جهان و ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت آمریکا به این اختلال مبتلا هستند. هرسال حدود ۲.۴ تا ۳.۵ میلیون نفر بر اثر این عارضه در آمریکا به پزشک مراجعه می کنند. هزینه های ناشی از این عارضه شامل درمان، مراقبت های پزشکی، کاهش بهره وری و غیبت در محل کار حدود ۲۱ میلیارد دلار در سال برآورد شده است.
کنترل رژیم غذایی، تغییر سبک زندگی، اجتناب از تنش های روحی و ورزش، مهمترین روش های درمان سندرم روده تحریک پذیر هستند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *