افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش تهیه مربا و شربتی که شادی را افزایش و غم و وسواس را رفع می کند

671cb107-bfbd-4083-8871-ce8f44bd0efd

  • در مجموعه مرحوم سید جلال مصطفوی کاشانی آمده است: از گل اسطوخودوس مربا تهیه می‌کنند، با شکر یا عسل و هر شب به اندازه اى که از گل آن یک مثقال مصرف کنند و اگر به طور مداوم ادامه دهند, رافع غم, وسواس و موجب تفریح و شادی بدن است.

 

سید جلال مصطفوی کاشانی درباره اسطوخودوس اظهار داشت: اسطوخودوس گیاهى است که به حالت خودرو در تپه‌ها و کوه‌ها وجود دارد و روى برگ‌هاى آن کرک‌هاى به خصوصى دیده مى‌شود، که روى آنها کیسه‌هاى بسیار ریز ذره بینى، محتوى اسانس‌هاى معطر قرار گرفته است و اگر دست به برگ‌ها برسد، کیسه پاره و اسانس پراکنده مى‌شود.

مربای اسطوخودوس رافع غم, وسواس و موجب تفریح و شادی بدن است

در مجموعه مرحوم سید جلال مصطفوی کاشانی آمده است: از گل اسطوخودوس مربا تهیه می‌کنند، با شکر یا عسل و هر شب به اندازه اى که از گل آن یک مثقال مصرف کنند و اگر به طور مداوم ادامه دهند, رافع غم, وسواس و موجب تفریح و شادی بدن است.
همچنین طرز تهیه مرباى اسطوخودوس مانند سایر مرباها است و مقدار شکر یا عسل دو برابر وزن اسطوخودوس باید باشد، و اگر هر روز ۱۵ گرم از این مربا خورده شود مفرح و شادی آور است, مقوى حافظه و ذهن است.

طرز تهیه شربت اسطوخودوس

به گفته وی به همین منظور مى‌توان شربت اسطوخودوس را نیز تهیه کرد به این ترتیب که ۱۰۰ گرم اسطوخودوس خشک را در ۹۰۰ گرم آب و ۱۰۰ گرم گلاب یک شب تا صبح بخیسانند و صبح به طور ملایم بجوشانند تا یک سوم آن باقى بماند. سپس صاف کرده – ۴۵۰ گرم قند یا عسل در آن داخل ریخته و بجوشانند تا قوام آن مانند شربت غلیظ شود و روزى ۲ قاشق غذا خورى از این شربت خورده شود.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *