افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روشی ساده برای تشخیص افسردگی در کودکان

روشی ساده برای تشخیص افسردگی در کودکان

download

 

 

افسردگی بیماری روحی است که اگر زود تشخیص داده نشود برای درمان باید مدت طولانی تحت درمان بود در این جا محققان به روشی ساده برای تشخیص افسردگی در کودکان دست یافته اند که این روش را در ادامه مطلب شرح می دهیم .

این آزمون هشدار دهنده به پزشکان اجازه می‌دهد تا قبل از بروز اولین نشانه‌های افسردگی، برای انجام درمان اقدام کنند.

این پژوهش توسط یک تیم بین‌المللی از محققان و بر روی یک گروه ۲۷ نفره از کودکان بین سنین ۸ تا ۱۴ که به اعتقاد آنها، با توجه به سوابق خانوادگی بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار داشتند انجام شد.

پس از انجام اسکن‌های مغزی در این گروه، نتایج حاصل از آن با ۱۶ نفر از کسانی که هیچ سابقه خانوادگی افسردگی نداشتند مقایسه شد تا بتوان اختلالات بالقوه را سرکوب کرد.

پژوهش‌های قبلی که در این زمینه انجام شده، فعالیت غیر معمول مغزی در بیمارانی که از این بیماری رنج می‌بردند را سرکوب کرده بود.

این پژوهش جدید افزایش فعالیت بین قشر کمربندی قدامی sgACC و آمیگدال را نشان داده است. با این حال محققان نمی‌توانند با قطعیت بگویند که این ناهنجاری می‌تواند علت یا نتیجه نوعی افسردگی باشد.

این پژوهش جدید از یک فرایند شناخته شده به نام تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی (fMRI) برای نظارت بر جریان خون بیمار به مناطق خاصی از مغز استفاده می‌کند.

این پژوهش به دانشمندان امکان اندازه گیری فعالیت‌های موضعی مغز را می‌دهد و مشخص می‌کند که در زمان استراحت بیمار، کدام نواحی از مغز با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

گام بعدی این تیم، ادامه نظارت بر فعالیت مغز کودکان است تا بدینوسیله بتوان نتایج درمان زودهنگام بر روی آنها برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی در آینده را مشاهده کرد.

 

پزشکین : روشی ساده برای تشخیص افسردگی در کودکان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *