افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روزه گرفتن افرادی که فشار خون بالا دارند

 

  • – روزه داری و رعایت یک برنامه ی غذایی صحیح با کاهش عوامل خطری مانند کاهش وزن کاهش سطح چربی های خون و نکشیدن سیگار، سبب پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود. اما در مورد کسانی که به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستند، موضوع متفاوت است و حتما باید با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

مبتلایان به پر فشاری خون خفیف تا متوسط می توانند روزه بگیرند و روزه داری به کاهش فشار خون آنان کمک می کند، اما باید با پزشک معالج خود برای داروهایشان مشورت کنند. برای مثال، مقدار داروهای مدر (ادرار آور) برای جلوگیری از کم آبی باید کاهش یابد و داروهای بلند اثر مانند ایندرال و … باید یک بار در روز قبل از سحر استفاده شود.

افراد مبتلا به فشار خون بالا باید دریافت نمک، چربی (و در کشورهای غیر اسلامی الکل) خود را کنترل نموده و از کشیدن سیگار اجتناب نمایند. خوشبختانه تمامی این اعمال در ماه مبارک رمضان میسر است.

❌ روزه برای افرادی که فشار خون شدید دارند و یا فشار خون آن ها بطور ناگهانی بالا می رود و کنترل شده نیست، توصیه نمی شود.

بیماری های قلبی عروقی

– روزه داری و رعایت یک برنامه ی غذایی صحیح با کاهش عوامل خطری مانند کاهش وزن کاهش سطح چربی های خون و نکشیدن سیگار، سبب پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود. اما در مورد کسانی که به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستند، موضوع متفاوت است و حتما باید با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

 

در حالت كلی، رعایت این موارد ضروری است:

– بیمارانی که دچار گرفتگی رگ های قلبی هستند و دارو مصرف می کنند، از آنجا که عدم مصرف دارو در زمان مقرر، زندگی آن ها را به مخاطره می اندازد، نباید روزه بگیرند.

– بیماران قلبی باید به تداخلات دارو و غذا توجه نموده و به توصیه های پزشک معالج خود دقیقا عمل نمایند.

بیماران قلبی که سابقه ی جراحی دارند، اگر پزشک معالج اجازه دهد، منعی برای روزه داری ندارند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *