افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روزه راهی برای درمان قند خون

  • در مطالعه جدید موش‌ها برای چهار روز در هفته طی دوره‌ای چند ماهه در وضعیت روزه مصنوعی قرار گرفتند و در نهایت دانشمندان مشاهده کردند این میزان روزه برای احیای سلول‌های بتا در لوزالمعده که مسئول ذخیره‌سازی و آزادسازی انسولین هستند کافی بوده‌است.

 

محققان موفق شده‌اند با استفاده نوعی رژیم غذایی روزه مانند در موش‌ها نشانه‌های دیابت را وارونه ساخته و عملکرد لوزالمعده را احیا کنند.
براساس گزارش ساینس الرت،‌ این رژیم بدن را برای چند روز در ماه در وضعیت روزه قرار می‌دهد و به این شکل می‌تواند عملکردهای حیاتی اندام‌ها را احیا کرده و تولید انسولین را از سر بگیرد.

دیابت زمانی رخ می‌دهد که لوزالمعده توانایی تولید انسولین را از دست می‌دهد (دیابت نوع یک) یا به واسطه مقاومت در برابر انسولین آسیب می‌بیند (دیابت نوع دوم) و محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گویند این رژیم غذایی نشانه‌های هردونوع دیابت را در موش‌ها وارونه ساخته‌است.

این رژیم غذایی در انسان‌ها برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد و مطالعات پیشین میان این سبک تغذیه و کاهش عوامل بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی یا سرطان ارتباطاتی کشف کرده‌‌اند. این شیوه تغذیه همچنین نشان داده که می‌تواند عوارض بیماری ام‌اس را نیز کاهش دهد. در واقع به نظر می‌آید گرسنگی دادن به بدن باعث می‌شود بدن تولید سلول‌های سالم را از سر بگیرد.

در مطالعه جدید موش‌ها برای چهار روز در هفته طی دوره‌ای چند ماهه در وضعیت روزه مصنوعی قرار گرفتند و در نهایت دانشمندان مشاهده کردند این میزان روزه برای احیای سلول‌های بتا در لوزالمعده که مسئول ذخیره‌سازی و آزادسازی انسولین هستند کافی بوده‌است. سلول‌های بتای آسیب‌دیده در این روند توسط سلول‌های سالم جایگزین شدند.

محققان همچنین این تکنیک را روی سلول‌های لوزالمعده کشت داده شده انسان مبتلا به دیابت نوع اول مورد آزمایش قرار دادند و مشاهده کردند روزه باعث می‌شود انسولین و پروتئین Ngn3 بیشتر از میزان مورد نیاز در یک لوزالمعده عادی تولید می‌شود.

با این همه این رژیم غذایی نیازمند محاسبه وقیق میزان کالری غذاهای دریافتی و نوع غذاهای دریافتی است از این رو باید تحت نظر پزشک انجام گیرد. مرحله بعدی آغاز آزمایش بالینی روی انسان‌ها است تا تاثیر آن روی نمونه‌های انسانی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *