افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روزانه چه مقدار پروتئین برای بدن لازم است؟

مصرف روزانه چه مقدار پروتئین کافی است؟

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ تحقیقات جدیدی این بار در امریکا نشان داده است که مقادیر پروتئین پیشنهادی توسط نهادهای رسمی برای افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند بسیار اندک است.

وزارت کشاورزی امریکا از سال ۲۰۱۰ به جوانان بالای ۱۸ سال توصیه کرده است که روزانه به ازای هر ۱ کیلوگرم از وزنشان، ۰.۸ گرم پروتئین مصرف کنند، یعنی چیزی بالغ بر ۵۵ گرم پروتئین برای یک شخص ۶۸ کیلویی. اما گویا این مقدار پروتئین برای افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند به شدت کم است.

آزمایش جدیدی انجام شده است که نشان می‌دهد برخلاف آزمایش‌های قبلی نیاز بدن ورزشکارها به پروتئین حدودا ۴۰ درصد بیشتر است. آنچه امروز مهم است در دسترس بودن تکنیک‌های جدید و مدرن برای اندازه‌گیری نیاز بدن انسان به پروتئین است. تکنیک‌های امروزی نشان داده‌اند که توصیه‌های قبلی برای مصرف پروتئین کافی نیستند.

از بین عوامل مختلف، نیاز روزانه شما به پروتئین بیشتر به سن و سطح فعالیتتان بستگی دارد.

  • نیاز افراد بالغی که فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهند: بین ۱.۴۲ تا ۱.۶۲ گرم پروتئین برای هر ۱ کیلوگرم وزن بدن.
  • نیاز افراد بالغی که تمرین‌های سنگین و قدرتی انجام می‌دهند: بین ۱.۴۶ تا ۱.۸۲ گرم پروتئین برای هر ۵۰۰ گرم وزن بدن، یا بین ۱۱۰ تا ۱۳۷ گرم پروتئین برای یک فرد ۷۰ کیلو گرمی.

علاوه بر مقدار پروتئین، به زمان دریافت و مصرف پروتئین نیز باید توجه داشته باشیم. بسیاری از ما در وعده‌های غذایی شبانه مقدار زیادی مواد پروتئینی می‌خوریم که این عدم تعادل می‌تواند منجر به کاهش توانایی پروتئین در ارتقای سلامت ماهیچه‌ها شود. مصرف منظم و متعادل پروتئین‌های با کیفیت در طول روز با بالا رفتن سن به شکل‌گیری و حفظ اندام مناسب کمک می‌کند.

پروتئین در کنار مصرف متعادل کالری در تمام وعده‌های غذایی اهمیت بسیاری دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *