افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رفع درد های فصل پاییز با این غذاها

  • شیوع بیماری آرتروز خصوصا در ماه‌های پائیز و زمستان بسیار زیاد بوده و بسیاری از مردم از گرفتگی مفاصل هنگام سردی هوا می‌نالند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان موجود در بلوبری و سایر غذاهای پرانرژی می‌تواند از التهاب ناشی از آرتروز مفاصل بکاهد.

 

آیا دچار خشکی پوست شده‌اید؟ آیا همیشه احساس خستگی می‌کنید؟ دوست دارید موهای‌تان براق‌تر به نظر بیاید؟ پس بهترین غذاهای پائیزی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا با این کار میزان سلامتی‌تان افزایش یافته و تندرستی‌تان تضمین شود.

تقویت پوست
کدوتنبل‌ فقط برای جشن هالوین نیست. کدو تنبل، هویج، سیب‌زمینی شیرین و کدوی زمستانی منبع غنی بتاکاروتن هستند که باعث محافظت از پوست در برابر آسیب مولکول‌های رادیکال آزاد می‌شود. از طرفی دارای خواص حفظ ویتامین C پوست بوده و میزان کلاژن پوست را افزایش می‌دهد.

 

پیشگیری از بروز تبخال
رژیم غذایی سرشار از لیسین می‌تواند ویروس‌هایی را از بین ببرد که منجر به تولید تبخال می‌شوند. دانه‌های کدوتنبل منبع غنی لیسین هستند. بسیاری از افراد از مکمل‌های حاوی لیسین یا روغن‌های آن برای پیشگیری از بروز تبخال استفاده می‌کنند.

افزایش میزان ویتامین D بدن
خطر کمبود ویتامین D در ماه‌های سردتر سال خیلی بیشتر است. اکثر جمعیت بریتانیا دچار کمبود ویتامین D هستند، خصوصا در زمستان. ماهی‌های روغنی مانند سالمون یا ساردین منبع غنی این ویتامین محسوب می‌شوند. سعی کنید در هفته دوبار این ماهی‌ها را سرو کنید.

درمان التهاب مفاصل
شیوع بیماری آرتروز خصوصا در ماه‌های پائیز و زمستان بسیار زیاد بوده و بسیاری از مردم از گرفتگی مفاصل هنگام سردی هوا می‌نالند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان موجود در بلوبری و سایر غذاهای پرانرژی می‌تواند از التهاب ناشی از آرتروز مفاصل بکاهد.

کاهش میزان سرفه‌ها در شب
یک فنجان عسل و لیمو می‌تواند باعث بهتر شدن گلودرد و سرفه‌های خشک در افراد مسن شود. تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌هایی که شب‌ها موقع خوابیدن سرفه می‌کنند با خوردن دو قاشق از مخلوط عسل و لیمو میزان سرفه‌شان کمتر می‌شود.

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *