افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رصد ضربان قلب برای ورزشکاران مفید است

چرا رصد ضربان قلب با مچبندهای الکترونیکی برای ورزشکاران خوب است؟

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ وقتی اجازه می‌دهید که تکنولوژی مربی شما شود چه اتفاقی می‌افتد؟ در کل آقایان تمایل دارند اعتبارشان را با سختی کشیدن بیش از حد، بالا ببرند. چرا که نه، هر چه نباشد این باعث می‌شود در چشم دیگران بهتر و باهوش‌تر به نظر برسند. رایج‌ترین و البته آسیب زننده‌ترین راه برای اینکار، بدن‌سازی است و از این رو رصد ضربان قلب در این افراد بسیار مهم است.

فایده و زیبایی رصد ضربان قلب به صداقت آن است. از طریق دو چراغ ال‌ای‌دی چشمک زن که به شکل یک مچبند یا ساعت هوشمند روی دست‌تان می‌بندید، این اطلاعات جمع‌آوری می‌شوند. برای مثال محصولات فیت بیت را داریم، یا حتی اپل‌واچکه به طور مداوم تغییر جریان خون شما را اندازه‌گیری و داده‌ها را از طریق الگوریتم‌ها مرتب می‌کند و میزان ضربان قلب شما را در هر لحظه از شبانه روز ثبت می‌کنند.

ثبت ضربان قلب به طور همزمان به اندازه‌گیری چندین سیستم کمک می‌کند: عملکرد ریه‌ها، سیستم قلبی عروقی ( قلب، خون، شریان‌ها) و توانایی عضلات شما برای مصرف اکسیژن. و همه این عوامل برای بهینه‌سازی تناسب اندام مهم هستند.

فکر می‌کنید که بدن خوبی دارید؟ اگر بتوانید ضربان قلب خود را در زمان استراحت رصد کنید متوجه می‌شوید که واقعا از نظر آمادگی جسمانی چطور هستید. تعداد تپش‌های قلب برای بزرگسالان معمولا بین ۵۰ تا ۹۰ بار در دقیقه است، به عنوان یک قاعده سر انگشتی هرچه این عدد کمتر باشد بهتر است.

ثبت ضربان قلب بهترین راه برای اندازه‌گیری شدت تمرین است. در اینجا چهار دلیل به شما معرفی می‌کنیم تا ثبت ضربان قلب را جدی بگیرید.

۵ حقیقت درباره کمبود آهن در سلامت بدنآهن یک ماده مغذی و مفید است و باعث می شود سلول های شما به درستی کار کند، حافظه شما را تقویت می کند، به بدن شما انرژی می دهد، به هموگلوبین که در گلبول های قرمز وجود دارند…
۱. متوجه می‌شوید که واقعا چقدر آماده هستید

ضربان قلب خود را به دقت اندازه‌گیری کنید. این یک شاخص عالی برای اطلاع از میزان آمادگی قلبی و عروقی است. تعداد ضربان قلب ورزشکاران استقامتی بین ۳۵ تا ۵۰ تپش در دقیقه است. ردیابی ضربان قلب مداوم به این معنی است که می توانید ببینید که دامنه ضربان قلب خود در حال کار را بشناسید و ببینید که چه مدت می‌توانید آن را حفظ کنید و چه مدت طول می‌کشد تا ضربان قلبتان بعد از ورزش به حالت عادی خود برگردد.

اگر برای یک هدف یا چالش خاص تمرین می‌کنید با نظارت بر ضربان قلبتان در طول تمرین و کار در دامنه هدفتان می توانید آن را اندازه‌گیری کنید و در گذر زمان آن را بهبود ببخشید.

۲. دلتان می‌خواهد شدیدتر کار کنید

اگر به سادگی و با چرخاندن مچ دستتان و نگاه به شمارشگر ضربان قلب، بتوانید شدت تمرین را بفهمید، دیگر بهانه‌ای وجود ندارد. ممکن است پیش خودتان فکر کنید که دارید خیلی تلاش می‌کنید اما در عمل، تعداد کمی از مردم هستند که معنی واقعی تلاش زیاد را می‌دانند. این قضیه در کوتاه مدت بسیار صدمه می‌زند. قدرت و سرعت شما تحت تاثیر عوامل خارجی مانند آب و هوا قرار می‌گیرند اما ضربان قلب همیشه سنجه پایداری است. پس اگر بتوانید همه اطلاعات را به شکل موثقی جمع‌آوری کنید، آن وقت می‌توانید هفته به هفته برای بازه‌های بلندتری خودتان را تحت یک فشار ثابت قرار دهید. و این روش خیلی بهتر از در جا دویدن روی تردمیل جواب می‌دهد.

۳. پیشرفت‌ها -و پسرفت‌های خود- را اندازه‌گیری می‌کنید

داده‌ها دروغ نمی‌گویند. اگر بعد از چند هفته خسته شده‌اید از مواد غذایی ناسالم و سخت استفاده می‌کنید و این احتمالا اثر خودش را روی ضربان قلب در زمان استراحت نشان می‌دهد. افزایش تپش قلب در زمان استراحت، می‌تواند انگیزه‌ای برای برگشتن به باشگاه شود. هر هفته چهار جلسه به باشگاه بروید و سخت تمرین کنید، آن وقت به زودی خواهید دید که همه‌ اعداد دوباره به سمتی درست خواهند رفت. خودتان را برای یک رابطه دوستی یا تنفر با نمودارها آماده کنید.

۴. سرعت دویدن خود را بهتر تنظیم می‌کنید

پیشرفت به عنوان یک ورزشکار مترادف است با تنوع. همانقدر که باید مسافت‌ها، سرعت‌ها و تمرین‌های مختلف ( دوچرخه، تردمیل و …) را بیازمایید، باید در دامنه‌های مختلف ضربان قلب هم تمرین کنید. عده کمی از مردم می‌توانند با دقت مناسب بگویند که حین دویدن بدنشان چه مقدار سختی می‌کشد. رصد کردن ضربان قلب این کار را میسر می‌کند، سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که سخت‌تر کار کنید.

برای مثال اگر شما برای یک ماراتن ۱۰ کیلومتری یا نیمه‌ماراتن تمرین می‌کنید می‌توانید برنامه تمرین و تشدید ضربان قلبتان را ترکیب کنید، و به این شکل هم سرعت دویدن خود را افزایش دهید و هم ضربان قلبتان را در محدوده‌ای حفظ کنید که قادرید برای مدت بیشتری در آن باقی بمانید.

رصد ضربان قلب از راه‌های مختلف به شما کمک می‌کند که بهترین بهره‌وری را در ورزش داشته باشید. علاوه بر این استفاده از مچبندهای ضربان‌شمار می‌تواند اختلالات احتمالی در کارکرد قلب را هم به شما گوشزد کند که برای حفظ سلامت عمومی‌تان مفید است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *