افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رشد دور سر نوزادان و درمان کوچک بودن دور سر

رشد دور سر نوزادان و درمان کوچک بودن دور سر

images-1

 

در این جا می خواهیم درباره دور سر نوزادان که هر ماه چک می شود و این که آیا کم تر بودن از حد نرمال دور سر کودک نیاز دارد به پزشک مراجعه کند تا خیر ؟ این موضوع را با سوال یکی از کاربران پاسخ می دهیم .

من فرزند دختری دارم که متولد ۵ تیر ۹۴ است در حال حاضر دور سر ۴۱,۵ می باشد، کودک از لحاظ رفتاری به نظر نرمال می رسد، حتی تا حدودی باهوش هم به نظر می آید. نسبت به رفتارها عکس العمل قوی دارد. مثلا همیشه وقتی نام پدرش را می شنود به سمت در نگاه می کند (از ۴ماهگی) یا در ۹ ماهگی به سوال های مثل بشین، برو، اون وسیله را به من بده یا از من بگیر، جواب مثبت می دهد. اما شنیده ام دور سرش کوچک است و از نظر هوشی پایین است؟

پاسخ دکتر فاطمه هدی فلاح، متخصص کودکان:
معمولا اندازه دور سر نوزاد تا یک سالگی باید ۴۶ تا ۴۷ سانت باشد که تا یک سالگی این اندازه ۳ برابر می شود به همین دلیل ما انتظار داریم که دور سر نوزاد در ۳ ماهه اول تولد، هر ماه ۲ سانت دور سرش رشد کند. همچنین برای اینکه بتوانیم اندازه دور سر نوزاد شما را درست تخمین بزنیم نیاز به اندازه دور سر هنگام تولد، وزن بدو تولد، سر وقت به دنیا آمدن، آهنگ رشد نوزاد (سرعت رشد)، بسته بودن ملاج یا شل بودنش و نارس بودن آن هم برای ما بسیار مهم است. علت های زیادی برای کوچک بودن دور سر نوزاد شما وجود دارد که این علامتی از یک اختلال را نشان می دهد، اگر علت زمینه آن مشخص شود می تواند بر روی تکامل نوزاد و یا هوشش تاثیرگذار باشد که در بسیاری از موارد اگر ملاج نوزاد طبیعی و نرمال باشد این کوچک بودن دور سر نوزاد می تواند قابل درمان باشد. بهتر است که شما برای مطلع شدن از وضعیت دختر خود حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید.

 

پزشکین : رشد دور سر نوزادان و درمان کوچک بودن دور سر 

2 نظر

  1. با سلام و خسته نباشید
    دختری دارم که دور سرش بدو تولد ۳۶ با وزن ۴ کیلو در ماه نهم دور سرش ۴۳/۵ بوده و الان که یک ساله است دور سرش به ۴۴ رسیده و قدش هم ۷۷ و وزنشم ۱۰ کیلو هست . دور سرش خیلی کند رشد میکنه و کله اش هم گرد نیست مایل به درازی است .صورتش هم خیلی لاغره . لطفا راهنمایی کنید از لحاظ تغذیه ای چی بدم بخوره. و چه مکمل هایی مصرف کنه تا هم وزنش بالا بره و هم صورتش تپل بشه و قدش هم بیشتر رشد بکنه.در ضمن خیلی هم بی اشتها است.
    با شکر از شما

  2. من کودکی دارم ۸ ماهه بدنیا اومده. الان توی ۱۰ماهاگی هس. وقتی ب دکتر مراجعه کردم گفتند ک دور سر او کوچک شده است. آیا میتواند ب رشد دندان او ربط داشته باشد؟؟؟؟

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *