افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رتینول چیست و چه کاربردی دارد؟

رتینول

رتینول نوعی ویتامین A است که در سلامت پوست نقش به‌سزایی دارد.
ویتامینی حیاتی 
سایر ترکیبات موجود در این ویتامین شامل رتینول، اسید رتینوئیک و مواد دیگری به نام کارتنوئید است. ویتامین A نیز مانند ویتامین D در بسیاری از فعالیت‌های بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. خود رتینال برای قدرت بینایی بسیار مؤثر است و به مانند رتینوئیک اسید در سلامت پوست، مقاومت دندان‌ها و رشد استخوان‌ها تأثیر به‌سزایی دارد.


اسید رتینوئیک، کلاژن و سلامت پوست
اسید رتینوئیک در پوست ما می‌تواند از شکنندگی و تجزیه کلاژن پیشگیری کند. همانطور که می‌دانید کلاژن پروتئینی است که در تقویت و استحکام پوست نقش به‌سزایی دارد. در واقع حدود ۷۵ درصد از پوست ما را کلاژن تشکیل می‌دهد. بنابراین جای تعجب نیست که زمانی که کلاژن شروع کند به تخریب و تجزیه، ساختار پوست ما ضعیف شده و شاهد از بین رفتن آن باشیم.
تولید کلاژن با بالا رفتن سن،‌ کاهش می‌یابد
دلیل این‌که پوست ما با بالا رفتن سن، میزان نرمی و مقاومت خود را از دست می‌دهد آن است که ما به طور طبیعی طی گذشت زمان، کلاژن کمتری تولید می‌کنیم. وقتی پوست ما به مرور ضعیف‌تر و لاغرتر می‌شود، چین و چروک‌ها خود را نشان می‌دهند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از تزریق کلاژن برای بازگشت حجم قبلی پوست استفاده کنند اما روش‌هایی با پیشروندگی کمتر برای بازیابی پوست وجود دارد.
رتینول در کرم‌های پوستی
دلیل این‌که می‌بینیم بسیاری از کرم‌های پوستی و سرم‌ها حاوی رتینول هستند این است که آنها را معمولا روی پوست خود استفاده می‌کنیم و رتینول به رتینوئیک اسید تبدیل می‌شود. این روند مانع از بروز روند تجزیه و تخریب کلاژن شده و تولید آنها را در پوست تحریک می‌کند.
آیا کرم‌های پوستی حاوی رتینول واقعا جواب می‌دهند؟
متخصصان پوستی در سرتاسر دنیا معتقدند که رتینول موجود در کرم‌های پوستی تأثیر فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. برای بیماری‌های پوستی حادتر، آنها کرم‌هایی را تجویز می‌کنند که حاوی اسید رتینوئیک خالص باشد.

 

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *