افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رایج ترین باورهای غلط که مانع رسیدن به اندام دلخواه می شود

Fat man holding a measurement tape

  • پزشک و مشاور تغذیه می‌گوید مراجعینی که به دنبال تغییرات سریع در برنامه غذایی خود بودند، در مقایسه با آنهایی که به مرور و در طولانی‌مدت تغییرات را اعمال کردند، شرایط سخت‌تری داشتند. وقتی از نظر ذهنی در رژیم باشید، احتمال خارج شدنتان از رژیم قبل از رسیدن به هدف بیشتر می‌شود.

احتمالا می‌دانید که کاهش وزن به معنای تخلیه ذهن و جسم از موانع بی‌شمار پیش روست. و این بدان معنا است که موانع زیادی در مسیر کاهش وزن شما قرار دارد، بدون آنکه حتی متوجه آنها باشید. به همین دلیل است که هر کس راهکار متفاوتی برای کاهش وزن ارائه می‌کند. در این مطلب قصد داریم شما را با رایج‌ترین اشتباهات ذهنی و جسمی در مسیر کاهش وزن آشنا کنیم. اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب می‌شوند.
۱. به اندازه کافی نمی‌خورید
کیارا ویلیامز، مشاور تغذیه تایید شده توسط آکادمی ملی پزشکی ورزشی می‌گوید: «این اشتباهی است که تقریبا تمام مراجعین خانمی که دارم انجام می دهند. اگر ورزش کنید و روزی ۲۵۰۰ کالری بسوزانید، اما تنها ۱۲۰۰ کالری دریافت کنید، در واقع بدن خود را مجبور به ذخیره چربی کرده‌اید. کاهش بیش از حد کالری نه تنها روی سوخت و ساز بدن‌تان تاثیر می‌گذارد، بلکه عضله‌سازی را نیز دشوار می‌کند.»
از غذا خوردن نترسید! بشقاب خود را با مقدار مناسبی کربوهیدرات سالم (میوه، سبزیجات نشاسته‌ای) پروتئین‌های سالم (ماهی و مرغ)، چربی‌های سالم (روغن‌ها، آجیل‌ها، دانه‌ها) و مقدار نامحدودی گیاهان و سبزیجات غیر نشاسته‌ای پر کنید. خوردن ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری از این غذاهای سالم به خوبی سیر و راضی نگه‌تان می‌دارد.
۲. ورزشتان فقط هوازی است و به اندازه کافی ورزش قدرتی ندارید
این مورد هم یکی دیگر از مواردی است که خانم‌ها اشتباه انجام می‌دهند. بافت عضلانی در سوزاندن کالری کمک‌تان می‌کند، اما کالری‌سوزی با ورزش هوازی کمک زیادی به ساخت عضله نمی‌کند. ورزش قدرتی به بالا رفتن سوخت و ساز کمک می‌کند: این یعنی حتی پس از ورزش نیز به چربی‌سوزی ادامه می دهید.
به برنامه هوازی خود کمی ورزش قدرتی نیز اضافه کنید. ۲ تا ۳ روز در هفته به مدت ۲۰ دقیقه با وزنه یا دستگاه‌های ورزش قدرتی کار کنید، حتی اگر علاقه‌ای به وزنه یا دستگاه ندارید می‌توانید خیلی ساده ورزش‌هایی را که با وزن بدن انجام می‌شوند تمرین کنید. کار را با وزنه‌های سبک‌تر یا حالت‌های ساده‌تر شروع کنید و به مرور وزنه‌ها را سنگین و تعداد ست‌ها را افزایش دهید.
۳. دائما رژیم دارید، اما سبک زندگی خود را به مرور تغییر نمی‌دهید
کیت مارتینو، دستیار پزشک و مشاور تغذیه می‌گوید مراجعینی که به دنبال تغییرات سریع در برنامه غذایی خود بودند، در مقایسه با آنهایی که به مرور و در طولانی‌مدت تغییرات را اعمال کردند، شرایط سخت‌تری داشتند. وقتی از نظر ذهنی در رژیم باشید، احتمال خارج شدنتان از رژیم قبل از رسیدن به هدف بیشتر می‌شود.
کلمه رژیم را از دایره لغات‌تان حذف کنید. وقتی در مواد غذایی و ورزش تغییر ایجاد می‌کنید، مطمئن شوید آن تصمیمی را اتخاذ کنید که واقعا برای‌تان عملی باشد. هدف ایجاد تغییر در سبک زندگی این است که نه تنها در رسیدن به هدف کمک‌تان کند، بلکه باعث شود از زندگی نیز لذت ببرید.
۴. سیستم حمایتی خوبی ندارید
این کار را به تنهایی بر عهده بگیرید تا شانس‌تان نسبت به کسانی که از خانواده و گروه دوستان به عنوان حامی استفاده می‌کنند کمتر شود. اگر همسر یا سایر اعضای خانواده تمایلی به همراهی شما نداشته باشند کارتان در تغییر سبک زندگی و رسیدن به هدف دشوارتر خواهد بود.
دوست یا یکی از اعضای خانواده را با خود همراه کنید. اگر کسی نبود، حداقل اجازه دهید نزدیکان‌تان از اهداف‌تان باخبر باشند و از آنها بخواهید حمایت‌تان کنند. آنها از این طریق هدف شما را در ذهن حفظ می‌کنند و دیگر شما را به فاصله گرفتن از مسیرتان ترغیب نخواهند کرد.
۵. اهداف مشخصی برای خود تعیین نکرده‌اید
الی کلی، مشاور تغذیه، تناسب اندام و کاهش وزن می‌گوید: «کلید رسیدن به موفقیت، درهم شکستن یک هدف خسته‌کننده به گام‌های کوچک‌تر است تا مدیریت آن هدف ساده‌تر شود. به جای قرار دادن اهداف دست‌نیافتنی یا اهداف مبهم، بهتر است پروژه کاهش وزن خود را تبدیل به تغییر عادت‌های کوچک و واقع‌گرایانه کنید تا بتوانید یکی پس از دیگری رویشان تمرکز کرده و آنها را به دست‌ بیاورید.»
هوشمندانه هدف‌گذاری کنید. هدف شما باید مشخص، قابل اندازه‌گیری، در دسترس، واقع‌گرایانه، و محدود به زمان باشد. به عنوان مثال، می‌خواهید روزی ۸ لیوان آب بنوشید و به آن متعهد بمانید. یک ماه روی آن کار می‌کنید و زمانی که کاملا سازگار شدید به سراغ هدفی دیگر می‌روید. وقتی گام به گام پیش می‌روید، پس از مدتی خواهید دید به نتایج فوق‌العاده‌ای رسیده‌اید.
۶. مقداری کالری‌هایی را که در یک ورزش سوزانده‌اید دست بالا می‌‌گیرید
کریس ناجل، فیزیولوژیست ورزشی، مربی خصوصی و کارشناس تغذیه و ورزش می‌گوید: «بسیاری از مراجعین من به خاطر جبران تصمیمات اشتباهی که در طول روز می‌خواهند بگیرند از ورزش‌های سنگین استفاده می‌کنند. برخی کالری‌هایی را که در ورزش می‌سوزانند خیلی دست بالا می‌گیرند و فکر می‌کنند به خاطر آن می‌توانند پرخوری کنند.
۷. تلاش‌هایتان استوار نیست
این یکی از بزرگ‌ترین موانع موجود بر سر راه رژیم غذایی است. کاهش وزن محسوس تنها زمانی به دست می‌آید که بدن‌تان مرتب در معرض فعالیت فیزیکی و برنامه غذایی سالم باشد. خود را همیشه مشتاق و در حال حرکت نگه دارید. شاید بعضی‌ها دو هفته خوب تلاش کنند و در هفته سوم به خود استراحت دهند. چنین افرادی هفته چهارم را مانند روز اول آغاز خواهند کرد و تمام تلاش‌شان را به باد می‌دهند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *