افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راه کارهایی در رابطه با تقویت مغز

۷ راه برای تقویت عملکرد مغز

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ چه دانش‌آموزی باشید که می‌خواهد در کلاس درس چیزهایی بیشتری بفهمد یا دانشجویی که می‌خواهد بر روی تز خود کار کند، درهرحال باید هوش بالایی داشته باشید تا در انجام این فعالیت‌ها موفق شوید و با تقویت عملکرد مغز خود می‌توانید به این اهداف مهم دست پیدا کنید.

خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که می‌توان هوش خود را افزایش داد، حافظه بهتری داشت و عملکرد فیزیکی مغر را بهبود بخشید.

۱.ورزش کردن

منظورمان ورزش و فعالیت ذهنی نیست، اگرچه این کار اشکالی ندارد، منظورمان ورزش‌های فیزیکی معمول است.

ورزش کردن خون‌رسانی به مغز را افزایش می‌دهد، ترشحات مغز را تحریک می‌کند، و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را که باعث سکته می‌شوند را کاهش می‌دهد. بنابراین هرچقدر بیشتر ورزش کنید بهتر است.

۲. مصرف اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ مانند اسید docosahexaenoic یا DHA، برای کارکرد صحیح اندام‌های بدن، بخصوص مغز، ضروری می‌باشند، درعین‌حال توسط اندام‌های بدن سنتز نمی‌شوند.

تنها راه این است که آن را توسط مصرف غذایی که حاوی این اسید چرب است جذب نمود، اما متأسفانه غذاهایی که درصد اسید چرب امگا ۳ بالایی دارند (مانند ماهی، جگر، مغز) در رژیم غذایی ما کمتر جای می‌گیرند. کمبود این اسید چرب باعث بروز بیماری‌هایی چون آلزایمر خواهد شد و از سوی دیگر، افرادی که DHA بالایی مصرف می‌کند نسبت به آن حساس هستند.

۳. مصرف نوتروپیک

برای مدت‌زمان طولانی مردم به دنبال دارویی بودند تا عملکرد مغزشان افزایش یابد و در انجام وظایف مختلف موفق‌تر باشند. شاید مصرف نوتروپیک چندان ایده آل نباشد اما در حال حاضر بهترین راه ممکن است.

نوتروپیک های مختلف اثرات مختلفی دارند و در کوتاه‌مدت و بلندمدت عملکرد مغز را تقویت می‌کنند و آگاهی فضایی، توانایی یادگیری، تفکر عقلانی، همکاری و واکنش‌ها را افزایش می‌دهند.

۴. نوشتن با دست

در عصر تکنولوژی و پرینت، شاید با دست نوشتن کار خنده‌داری به نظر برسد، اما تاثیرمثبتی دارد. حقیقت این است که نوشتن با دست و خواندن دست‌نوشته، بخشی از مغز که در هنگام تایپ غیرفعال می‌شود را فعال می‌کند.

در کوتاه‌مدت مطالبی که نوشته‌اید را راحت‌تر به ذهن می‌سپارید. و در بلندمدت قدرت حافظه، مهارت‌های تحلیلی و الگو شناسی شما تقویت خواهند شد.

۵. مصرف فرآورده‌های ویتامین D

ویتامین D در تقویت بخشی از مغز که وظیفه برنامه‌ریزی، حافظه و پردازش اطلاعات را بر عهده‌دارند، بسیار مفید است. یکی از بهترین روش‌های جذب ویتامین D این است که در معرض تابش نور خروشید قرار بگیرید. اما اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که آفتاب چندانی نمی‌تابد می‌تواند از فرآورده‌ها و کپسول‌های ویتامین D استفاده کنید.

۶. امتحان کردن تجربه‌های جدید

مهارت جدیدی فرا بگیرید، در فعالیت‌های جدید شرکت کنید و یا یک زبان جدید یاد بگیرید، هرکاری که به انجام آن علاقه دارید. به‌احتمال‌زیاد فعالیت‌های زیادی وجود دارد که موردعلاقه شماست.

یادگیری مهارت‌های جدید، نورون‌های مغزی جدیدی ایجاد می‌کند، درنتیجه علاوه بر پیشرفت یادگیری در آن زمینه، عملکردتان به‌طورکلی افزایش می‌یابد.

۷. تمرین مغز

درنهایت مغز خود را تمرین دهید. اگر مدتی کاری را انجام ندهید، چگونگی انجام آن را فراموش می‌کنید، مغز هم به همین صورت است. متأسفانه امروزه به دستگاه‌های هوشمند متکی شده‌ایم.

بنابراین اگر می‌خواهید عملکرد و قدرت مغز خود را تقویت کنید این دستگاه‌های هوشمند را کنار بگذارید. به‌جای استفاده از ماشین‌حساب خودتان حساب‌وکتاب‌ها را انجام دهید و برای پیدا کردن مسیر موردنظر از GPS استفاده کنید.

برای تقویت مغز راه‌های مختلفی وجود دارد، از فعالیت‌های ساده روزمره تا فعالیت‌های پیچیده‌تر. بنابراین اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید ارزش آن را دارد که این فعالیت‌ها را انجام دهید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *