افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راه های مختلف درمان سرطان در ایران

روش‌های مختلف درمان سرطان در کشور اجرایی شده است

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به روش‌های متفاوت درمان سرطان گفت: هزینه‌ سالانه سرطان بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر قاسم جان‌بابایی در همایش روز ملی مبارزه با سرطان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روش‌های درمانی سرطان بیشتر به روش‌های تشخیصی و همچنین به ژنتیک فرد وابسته شده است؛ البته عوامل محیطی و ارثی نیز تا حدودی در این امر دخیل هستند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که با روش‌های ژنتیکی بتوانیم سرطان را به موقع تشخیص دهیم، در حال حاضر دو بیمار سرطان خون با روش ژنتیکی تشخیص داده شده و به دو روش متفاوت درمان می‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: با پیشرفت تکنولوژی در ۹۰ درصد از سرطان‌های پستان، اندام بیمار حفظ می‌شود و با روش‌های پیشرفته دیگر، بدون اینکه به بافت‌های اطراف آسیب بزند، می‌توانیم تومور را برداریم.

جان‌بابایی ادامه داد: هزینه نظام درمان در حوزه سرطان بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان در سال است؛ البته برخی افراد به مراکز خصوصی مراجعه می‌کنند که هزینه‌های زیادی در دارد و این هزینه‌ها شامل این سیستم نمی‌شود.

وی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از هزینه‌های سرطان قابل صرفه‌جویی است که گایدلاین‌های آن را نوشته‌ایم و تمام تلاشمان این است که بتوانیم در مراحل اولیه، سرطان‌ها را تشخیص داده و درمان کنیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مهمترین اقدام حوزه بهداشت و درمان گفت: از مهمترین اقدامات این حوزه این است که علائم اولیه سرطان را شناسایی و اقدام به درمان کند که با این روش، هم از گزینه‌های گزاف صرفه‌جویی کرده و هم فرد یا بیمار آسیب کمتری می‌بیند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *