افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راه های درمان ریزش مو

همانطور که در مباحث قبلمتذکر شدیم ،پس از مشاهده ریزش مو مردانه  دارو ها اقدام به درمان می گردد . در صورت مشاهده پاسخ مناسب ، درمان دارویی را ادامه می دهیم.

در صورتیکه پاسخ مطلوب مشاهده نشود یا از ابتدا میزان طاسی زیاد باشد و نواحی وسیع کم پشتی را مشاهده کنیم همزمان بادارو به درمان های غیر دارویی نیز اقدام می کنیم.

y

روشهای درمان غیر دارویی

– مزوتراپی
در روش مزوتراپی دارو های محرک رشد مودر نواحی کم پشتی تزریق می گردد، در این روش ابتدا با استفاه از بی حس مو ضعی نواحی تزریق بی حس شده و با دستگاه مزوگان یا سوزنهای مخصوص انوع دارو ها  از جمله ویتامین ها ، داروهای محرک رشد مو و فیناستراید بسته به مو در سر تزریق می شود . جلسات مزو تراپی معمولا متعدد و به فواصل چند هفته ای می باشد.

– تزریق پی ار پی ( پلاسمای  غنی از پلاکت)
در این روش خون بیمار در مطب درون کیت های استانارد که مانند لوله های ازمایش بوده و اختصاصابرای پی ار پی تهیه شده اند ، گرفته می شود. پس از سانتریفوژ و فعال سازی پلاکتها ، پی ار پی به سر تزریق می گردد. تزریق پی ار پی برای رویش مو باید سه نوبت و به فاصله ی سه ماه یکبار صورت گیرد . برای مشاهده پاسخ لازم حداقل سه ماه وقت لازم است . جهت تزریق پی ار پی نیز نیاز به بی حسی موضعی می باشد.

کیتهای پی ار پی اختصاصی هستند و صرفا لازم است از کیت های استاندارد و مورد تایید استفاده شود . از انجا که در روش پی ار پی با استفاده از مواد درون پلاکت ، رویش مو تحریک می گردد و پلاکت نیز عنصری بسیار حساس و شکننده است و نکات متعددی در اماده سازی و تزریق ان باید مد نظر باشد ، لذا صرفا اینکار باید توسط پزشک صورت گیرد و تزریق ان توسط افراد غیر پزشک می تواند عواقب جبران نا پذیری داشته باشد .

در موارد سرطان خون ، اختلالات  کبد و عفونت در محل تزریق ، پی ار پی صورت نمی گیرد.

مراقبت های بعد از پی ار پی و مزوتراپی
بهتر است بعد از مزو تراپی و پی ار پی  بیمار تا ۲۴ ساعت از استحمام خود داری کند.
در صورتی که از ابتدا وسعت طاسی زیاد باشد و فولیکولهای مو طاسی کم تراکم و ضعیف باشند برای درمان طاسی به کاشت مو اقدام می شود.
در مبحث بعدی به بررسی روشهای مختلف کاشت مو خواهیم پرداخت.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *