افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راه اندازی مرکز رادیوتراپی در قزوین

راه اندازی تنها مرکز رادیوتراپی در قزوین به زودی

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین از راه اندازی تنها مرکز رادیوتراپی در قزوین به زودی خبر داد و گفت: ۷۰ درصد سرطان‌ها با شیوه زندگی مردم در ارتباط هستند اگر شیوه زندگی درست شود احتمال ابتلا به سرطان کاهش می‌یابد.

«سیدسعید اسکویی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تصریح کرد: با تغییر سبک زندگی و تغذیه می‌توان از سرطان جلوگیری کرد، ۷۰ درصد سرطان‌ها با شیوه زندگی مردم در ارتباط هستند اگر شیوه زندگی درست شود احتمال ابتلا به سرطان کاهش می‌یابد.

وی افزود: ۳۰ درصد ابتلا به سرطان‌ها به تغذیه مردم مرتبط است اگر تغذیه اصلاح شود احتمال ابتلا به سرطان کاهش می‌یابد، سرطان قابل‌پیشگیری است و در صورت تشخیص زودهنگام قابل‌درمان است که هزینه‌های درمان را نیز بیمه تقبل می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: برای جلوگیری از ابتلا به سرطان باید مصرف فیبر در برنامه غذایی افزایش یابد، فیبر در سبزیجات و میوه وجود دارد که ابتلا به سرطان گوارش را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: آنتی‌اکسیدان نیز از دیگر مواد غذایی است که باید در برنامه غذایی گنجانده شود، ویتامین‌های A، B، C، E آنتی‌اکسیدان و ضد سرطان هستند که راه‌های پیشگیری از سرطان محسوب شده و در میوه و مرکبات وجود دارد.

اسکویی یادآور شد: حداقل باید استفاده از مواد غذایی دارای نیترات خودداری شود، نیترات عامل ایجادکننده سرطان است که در مواد غذایی فرآوری‌شده مثل سوسیس، کالباس، پیتزا، گوشت فرآوری شده وجود دارد.

وی گفت: سیگار نیز یکی از عوامل مهم ابتلا به سرطان ریه و تنفسی است که سرطان لب، دهان، ریه و مثانه را در پی دارد، شایع‌ترین سرطان در مردان سرطان ریه بوده که ۹۰ درصد آن به علت مصرف سیگار است، اگر سیگار از چرخه زندگی حذف شود میزان شیوع ابتلا به سرطان کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: ظروف یک‌بارمصرف شیشه‌ای و شفاف نیز در صورتی‌که برای موارد گرم استفاده شود عامل سرطان است که بهتر است از جایگزین ظروف گیاهی و کاغذی استفاده شود.

مرکز درمان متمرکز سرطان عملاً امکان‌پذیر نیست

وی با اشاره به روند درمان سرطان در استان، یادآور شد: نوع درمان سرطان متفاوت است اگر کسی سرطان خون داشته باشد همه امکانات درمان آن در استان وجود دارد، مشکل هر بخش از بدن باید به‌صورت تخصصی درمان شود.

اسکویی خاطرنشان کرد: اگر فردی مبتلابه سرطان استخوان باشد باید تحت نظر ارتوپد درمان شود، اگر فردی سرطان معده داشته باشد باید تحت نظر متخصص گوارش قرار بگیرد بنابراین وجود یک مرکز درمان متمرکز سرطان عملاً امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون استان در زمینهٔ جراحی و شیمی‌درمانی امکانات خوبی دارد و افراد مبتلا درمان می‌شوند. تنها چیزی که در حال حاضر در استان وجود ندارد مرکز رادیوتراپی است که در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: هم اکنون هزینه درمان و داروهای افرادی که سرطان دارند تحت پوشش بیمه قرار دارد، این دستاورد بزرگی است، چون سال گذشته بیمه مبالغ کمتری را پوشش می‌داد، اما هم اکنون تعرفه‌های بیمه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *