افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهی برای درمان افسردگی با این گیاه پرخاصیت

  • نشانه‌هاي اصلي آن احساس ناراحتي و گوشه‌گيري و تحريك‌پذيري شديد، عصبانيت، كاهش انرژي‌،‌ خستگي زودهنگام، از دست دادن تمركز، خودكم‌بيني، عدم اعتماد به نفس، سرزنش خود و خودآزاري و بدبيني نسبت به آينده، اختلال در خواب و کاهش اشتها است.

 

افسردگي با احساس ناراحتي و غم طولاني‌مدت و از دست دادن تمايل به زندگي و از بين رفتن انگيزه براي انجام كارهای روزمره همراه است،كه باعث اختلال خواب و از دست دادن اشتها و كاهش تمايلات جنسي مي‌شود.

افسردگي شديد گاه به تصمیم برای خودكشي مي‌انجامد. زندگي پر استرس، ‌از دست دادن شغل، ‌بازنشستگي، نگراني‌هاي اقتصادي ازجمله علل عمده افسردگي در جوامع امروزي هستند. افسردگي در بيشتر مواقع تشخيص داده نمي‌شود و تخمين‌زده مي‌شود از هر ۵ نفر يك نفر در دوره‌اي از زندگي افسردگي را تجربه مي‌كند.
علائم افسردگی

نشانه‌هاي اصلي آن احساس ناراحتي و گوشه‌گيري و تحريك‌پذيري شديد، عصبانيت، كاهش انرژي‌،‌ خستگي زودهنگام، از دست دادن تمركز، خودكم‌بيني، عدم اعتماد به نفس، سرزنش خود و خودآزاري و بدبيني نسبت به آينده، اختلال در خواب و کاهش اشتها است.

درمان‌هاي رايج افسردگی

استفاده از توصيه پزشكي و مشاوره روان‌پزشكي ضروري است، هر گونه تغيير در رژيم غذايي بايد با پزشك مشورت شود و متناسب با شرايط درماني كل بيمار باشد. معمولا داروهای ضدافسردگي سه حلقه‌اي، مهاركننده‌هاي مونوآمينواكسيداز و مهاركننده‌هاي باز جذب سروتونين SSRI، براي اين بيماران تجويز مي‌شود.
موادغذایي مفيد جهت رفع افسردگی

موادغذایی باعث درمان افسردگي نمي‌شوند اما مصرف آنها همراه با درمان‌هایی که توسط پزشک تجویز می‌شود، می‌تواند اثرات بسيار مثبتي داشته باشد. تغييرات رژيم غذايي در موارد افسردگي خفيف تا متوسط بيشترين اثر را دارد.

جودوسرو افسردگی

جودوسر به علت خاصیت ضد افسردگي آن شناخته شده است و منبع غنی ساپونين‌ها، ‌آلكالوئيدها، ويتامين‌هاي B و فلاونوئيدها است. مصرف پوره جودوسر برای مبتلایان به بيماري‌های روحی مفید است.

برگ ريحان و افسردگی

برای تهيه سالادها استفاده می‌شود و سال‌هاست که خاصیت ضد افسردگي آن شناخته شده است. روغن‌هاي فرار و كافور ريحان از ‌تركيبات فعال اين گياه هستند.
فولات و افسردگی

كلم بروكسل، كلم بروكلي، شلغم، مارچوبه، اسفناج، كلم قمري و لوبيا چشم بلبلي از منابع غني فولات هستند. افسردگي از علائم شايع كمبود فولات است. مشاهده شده است، افرادي كه سطح فولات كمتري دارند به داروهاي ضد افسردگي مانند مهاركننده سروتونين پاسخ ضعيف‌تري مي‌دهند. غلات صبحانه، نان‌ها و ‌عصاره مخمر كه با اسيد فوليك غني شده‌اند به افزايش سطح اين ويتامين در بدن كمك مي‌كنند.

ویتامین B6 و افسردگی

گوشت بدون چربي و شير كم چرب از منابع خوب ويتامين ۶Bهستند. اين ويتامين براي تبديل ‌تریپتوفان به ناقل عصبي شيميايي سروتونين ضروري است. سروتونين هورمون مسئول احساس شادابي است. در برخي آزمايش‌ها مشاهده شده است كه سطح ويتامين B6در افراد افسرده به مراتب پايين‌تر از افراد غير افسرده است.

مواد غذایي كه بايد در افسردگی پرهيز شوند

شكر، ‌عسل، شيريني‌ها، بيسكويت، كيك، نوشيدني‌هاي شيرين که باعث افزایش ناگهانی و سپس کاهش قند خون می‌شوند باید محدود شوند. اين مواد غذایی باعث تشديد علائم دلتنگی و احساسات مرتبط با افسردگي مي‌شوند.

آمینها و افسردگی

پنير، پنير رسيده يا فرايند شده، عصاره گوشت، شاه ماهي كنسرو شده با ‌ترشي، طعم دهنده‌ها و نوشيدني‌هاي الكلي حاوي آمين‌هاي فعالی نظير تيرامين، هيستامين و دوپامين هستند. افرادي كه از داروهاي مهار كننده مونوآمينو اكسيداز استفاده مي‌كنند بايد از مصرف اين مواد غذایی خودداري كنند. عدم رعايت اين مساله باعث بروز واكنش‌هاي شديد و ناخوشايند خصوصا سردرد و افزايش فشار خون مي‌شود.

ساير اقدامات جهت رفع افسردگی

افشره جودوسر و آب ريحان از جمله گياهان دارویی هستند كه توسط گياه‌شناسان تجويز مي‌شوند.

گیاه‌هایپریکوم برای درمان افسردگي خفیف،‌بي خوابي، اضطراب، سردردهاي عصبي،‌سردردهاي دوران قاعدگي و ميگرن بكار مي رود و عصاره یا قرص آن را می توان از داروخانه و عطاری تهیه نمود.

 
منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *