افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهی برای تشخیص ضربه مغزی در فوتبال

download-2

  • پژوهشگران گفتند،ما پیش بینی می کنیم این تکنولوژی می تواند در مطالعه بازیکنان جوان مفید باشد و با دقت بسیار و با ردیابی تعداد تکان ها و ضربات، چگونگی آسیب به سیگنال های مغز را نشان داد.

 

هدف از این مطالعه نشانه های اولیه ضربه به سر، مربوط به ضربه مغزی می باشد. محققان می گویند یک راه جدید برای شناسایی و ردیابی آسیب مغزی مربوط به ضربات مغزی مکرر بازیکنان فوتبال (NFL) را کشف کردند. تصویر برداری از مغز ۱۴ بازیکن نشان داد سطوح پروتئین مربوط به پاسخ ایمنی بدن در این امر دخیل می باشد.

آن ها اظهار داشتند بازیکنانی که سال کذشته ضربه مغزی خود را گزارش کرده بودند به طور متوسط ۷ سال از حادثه گذشته بود و با بررسی ۱۲ منطقه مغز مشخص شد که سطوح بالایی از پروتئین در مغز آن ها وجود دارد.
اگر این تست جدید ثابت شود، می تواند سنگ بنایی برای پیشگیری تکان مغزی مکرر بر روی مغز انسان باشد. پژوهشگران گفتند،ما پیش بینی می کنیم این تکنولوژی می تواند در مطالعه بازیکنان جوان مفید باشد و با دقت بسیار و با ردیابی تعداد تکان ها و ضربات، چگونگی آسیب به سیگنال های مغز را نشان داد. ضربه مغزی مکرر با از دست دادن حافظه و اختلالات خلق و خوی در بازیکنان NFL در ارتباط است. کالبد شکافی آسیب گسترده مغز در ده ها تن از بازیکنان سابق نشان داده شده است که باعث رفتارهای نامنظم آن ها قبل از مرگشان شده بود. این وضعیت به عنوان انسفالوپاتی ضربه مزمن (CTE) شناخته شده است.
اخیراً دانشمندان تلاش کرده اند که تغییرات در ماده سفید مغز را نشان دهند که با استفاده از یک تکنولوژی انجام می شود که حرکت آب در بافت مغز را تخمین می زند. توموگرافی تابش پوزیترون (PET)، اسکن مورد استفاده برای ردیابی تغییرات یک پروتئین خاص به طور منظم در سطوح پایین می باشد، که با افزایش آن سلول های ایمنی مغز آسیب دیده به آن پاسخ می دهند. اگر چه مطالعه قطعی نیست، ولی اسکن انجام شده سطح بالایی از پروتئین و التهاب مداوم در پاسخ به آسیب ها در مغز بازیکنان نسبت به افراد عادی نشان می دهد. این مطالعه می تواند منجر به تشخیص زود هنگام شود و نقش مهمی در درمان بیماری های ناشی از آسیب عصبی و آلزایمر خواهد داشت

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *