افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکار پزشکی برای جلوگیری از ابتلا به دیابت بارداری

راهکار پزشکی برای جلوگیری از ابتلا به دیابت بارداری

  • کارشناس مامایی و متخصص طب سنتی با اشاره به تأثیرات مثبت ورزش در دوران بارداری گفت: ورزش در دوران بارداریعلاوه بر اینکه موجب حفظ تناسب اندام و مانع افزایش وزن بیش از اندازه در بارداری می‌شود، می‌تواند به پیشگیری یا کاهش کمردرد مادر باردار کمک کند.

 

پیاده‌روی و ورزش در آب برای دوران بارداری مفید است و علاوه بر اینکه قرار گرفتن در آب، ورم بدن و پاها را کم می‌کند و وزن در تمام مفاصل به خوبی تقسیم شده و فشار روی مفصل خاصی وارد نمی‌شود، آب حرارت بدن را در همه جای آن به صورت مساوی پخش می‌کند.

نقش ورزش در پیشگیری یا کاهش کمردرد مادر باردار

سودابه بیوس؛ کارشناس مامایی و متخصص طب سنتی با اشاره به تأثیرات مثبت ورزش در دوران بارداری گفت: ورزش در دوران بارداریعلاوه بر اینکه موجب حفظ تناسب اندام و مانع افزایش وزن بیش از اندازه در بارداری می‌شود، می‌تواند به پیشگیری یا کاهش کمردرد مادر باردار کمک کند.

وی تصریح کرد: شروع ورزش‌ها باید از هفته بیست و دوم بارداری باشد و در صورت عدم منع پزشک معالج، زنان باردار می‌توانند هفته‌ای ۵ نوبت و در هر نوبت روزانه به مدت ۳۰ دقیقه ورزش ملایم انجام دهند.

کارشناس مامایی و متخصص طب سنتی اشاره کرد: ورزش‌هایی مانند فوتبال، بسکتبال و ورزش‎هایی که می‌تواند آسیب قابل توجهی به مادر و جنین بزنند از جمله ژیمناستیک، اسب‌سواری، اسکی روی برف، اسکی روی آب، غواصی و چتربازی و فعالیت‎هایی که نیاز به پریدن و تغییرات حرکتی سریع دارند ممنوع است.

ورزش و نقش آن در کنترل دیابت بارداری

وی با اشاه به فواید ورزش یادآور شد: ورزش می‌تواند علاوه بر مزایای قلبی عروقی، موجب کنترل قند خون شده و خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش داده و یا به بهبود کنترل قند خون در زنان مبتلا به دیابت حاملگی کمک کند.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *