افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکار ساده درمان عطسه در خانه

  • چای رازیانه رازیانه دارای خواص آنتی‌بیوتیک و ضدویروسی طبیعی است که می‌تواند هر نوع مشکلی در دستگاه تنفسی فوقانی را نابود کند و حالت‌هایی مانند عطسه را هم برطرف سازد.

 

عوامل مختلفی می‌توانند باعث شکل‌گیری عطسه شوند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

آب‌وهوای سرد، تغییر در رطوبت و دمای هوا، باران، عطرهای قوی، آلرژی‌های غذایی، بعضی از داروها و… .

عطسه معمولا هم با مشکلاتی مانند عدم تمرکز، خستگی، آبریزش بینی و قرمزی چشم همراه می‌شود.

عطسه اساسا مشکل جدی و خطرناکی نیست، اما اگر به حالتی دائمی تبدیل شود،‌ می‌تواند خسته‌کننده و مشکل‌ساز شود.

خوش‌بختانه، درمان‌های خانگی و ساده‌ای برای تسکین عطسه وجود دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم. عصاره نعناع اگر عطسه شما به‌علت گرفتگی بینی است، می‌توانید از خواص ضدباکتریایی عصاره یا روغن نعناع استفاده کنید. ابتدا مقداری آب را در ظرف جوش بیاورید و بعد ۵ قطره از عصاره نعناع به آن بیفزایید.

حوله‌ای روی سرتان بیندازید و سرتان را بالای ظرف بگیرید.

حالا باید عمیقا نفس بکشید تا ترکیبات نعناع وارد دستگاه تنفسی شما شوند.

به‌علاوه می‌توانید مقداری عصاره اوکالیپتوس هم به این ترکیب اضافه کنید و بعد همان مراحل قبلی را انجام بدهید.

ترکیب اوکالیپتوس در کنار نعناع، برای گرفتگی بینی و عطسه‌های ناشی از سرماخوردگی فوق‌العاده است.

چای رازیانه رازیانه دارای خواص آنتی‌بیوتیک و ضدویروسی طبیعی است که می‌تواند هر نوع مشکلی در دستگاه تنفسی فوقانی را نابود کند و حالت‌هایی مانند عطسه را هم برطرف سازد.

یک لیوان آب را بجوشانید، بعد دو قاشق چای‌خوری از دانه‌های خردشده رازیانه درونش بریزید، درپوش را بگذارید و آن را از روی شعله بردارید.

این دانه‌ها باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون آب جوش بمانند و بعد دانه‌ها از آب جدا شوند. نوشیدن دو فنجان از این دم‌نوش یا چای، تعداد دفعات عطسه را به‌طور کلی کاهش می‌دهد.

وقتی که دم‌نوش رازیانه آماده می‌کنید، ‌هرگز نباید بعد از اضافه کردن دانه‌های رازیانه، دم‌نوش را روی شعله بگذارید. این کار نادرست، روغن‌های طبیعی موجود در رازیانه را از بین می‌برد. فلفل سیاه ترکیبات ساده‌ای مانند فلفل سیاه می‌توانند راه‌حل قدرتمندی برای مقابله با عطسه و آبریزش بینی باشند. نصف قاشق غذاخوری از پودر فلفل سیاه را با آب ولرم مخلوط کنید. بعد ۲ تا ۳ بار در روز از این ترکیب بنوشید. مخلوط فلفل سیاه و آب ولرم را قرقره کنید. این کار به نابودی ویروس‌ها و میکروب‌های سرماخوردگی کمک می‌کند. شما می‌توانید فلفل سیاه را به سوپ‌ها و سالادها اضافه کنید. چای بابونه چای بابونه گرم، یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای عطسه‌هایی است که به‌علت آلرژی‌ها به‌وجود می‌آیند. این چای، خاصیت آنتی‌هیستامینی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند عطسه را سریعا برطرف کند. یک قاشق چای‌خوری از گل‌های بابونه خشک‌شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید که برای چند دقیقه روی شعله بجوشد. بعد مقداری عسل به این ترکیب بیفزایید تا طعم بهتری به آن بدهد. مصرف این چای به مقدار ۲ بار در روز، عطسه را متوقف می‌کند. شما می‌توانید از دم‌نوش اکیناسه یا گزنه نیز به‌عنوان جایگزینی برای همین چای استفاده کنید.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *