افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکار خانگی برای درمان ترک پاشنه پا

راهکار خانگی برای درمان ترک پاشنه پا

download (2)

پاها قلب دوم بدن معرفی شده است گاهی برای شما هم پیش می آید که پوست کف پایتان زبر و گاهی دچار ترک می شود در این جا راهکار خانگی برای درمان ترک پاشنه پا را بیان می کنیم .

پاها نقش مهمی در زندگی دارند و همه ما به محض بیدار شدن از خواب با حرکات روزمره از آنها استفاده می کنیم. از آنجا که این اندامهای بدن با آلاینده های محیطی در تماس است، تعجبی ندارد اگر پوست پاها خشک، ضخیم، نازیبا و دردناک شود.
اگر توجه کافی به سلامت و بهداشت پاها نداشته باشیم و از کفش های نامناسب استفاده کنیم، میخچه و ترک های عمیق پوستی شایع ترین مشکلات در این اندام ها هستند.
اما خوشبختانه بسیاری از مواد طبیعی هستند که به عنوان درمانی مناسب استفاده می شوند و می توانند با این بیماری ها مقابله کنند.
کرم موز و لیمو
کنار هم بودن موز و لیمو ترکیبی می سازد که خواص ضد باکتریایی و مرطوب کنندگی دارد. موز حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست که به ترمیم پوست آسیب دیده و از بین رفتن سلول های مرده کمک می کند. از طرفی، لیمو نیز داروی قابض طبیعی و ضد باکتری است که از پوست محافظت کرده و مانع از بروز قارچ و عفونت می شود.
برای تهیه این کرم یک عدد موز رسیده را له کنید تا به شکل پوره در آید و سپس با آب نصف لیمو مخلوط کنید. کرم را روی پاشنه پا بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. بعد پاها را با آب ولرم بشویید. این کار را حداقل ۳ بار در هفته انجام دهید.
کره کاکائو و عصاره های گیاهی
کره کاکائو محصولی عالی برای درمان میخچه و ترک های پا محسوب می شود که برای پاها کاربرد دارد. خاصیت رطوبت رسانی زیادی دارد، سرشار از ریزمغذی هاست و با کاهش آلودگی های پوستی به ترمیم پوست کمک می کند.
اگر این کره با عصاره های گیاهی که خواص رطوبت رسانی و آنتی اکسیدانی دارد استفاده شود، تاثیرات آن بیشتر می شود و نتایج بهتری در پی دارد.
۱۰۰ گرم کره کاکائو را به روش بن ماری گرم کنید. پس از ذوب شدن، یک قاشق سوپخوری روغن بادام شیرین یا نارگیل و یک قاشق چایخوری عصاره درخت چای را اضافه کنید. مخلوط این مواد را در ظرف شیشه ای بریزید و بگذارید تا پس از چند ساعت کاملا خنک شود.
این کرم را هر شب قبل از خواب روی پاشنه پاها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. پوست کاملا همه مواد را جذب می کند و نیازی به شستشوی پاها نیست.
کرم آلوئه ورا و روغن نارگیل
ژل آلوئه ورا ماده ای طبیعی با انواع ریزمغذی ها، مواد مرطوب کننده و ترمیم بخش است که حالت کلی پوست را بهبود می دهد. استفاده آن همراه با روغن نارگیل به عنوان کرم خانگی خواص ضد باکتریایی و مرطوب کنندگی دارد که برای درمان خشکی شدید و آسیب های پوست پاها مفید است.
نصف فنجان ژل آلوئه ورا را با ۲ قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید تا کرمی یکدست آماده شود.
پاها را با آب ولرم به مدت ۱۵ دقیقه بشویید. پس از خشک کردن کرم را استفاده کرده و به آرامی ماساژ دهید. نیازی به آبکشی نیز نخواهد بود. این کار را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.
اگر هر کدام از این کرم ها را روی پاشنه آسیب دیده پاها استفاده کنید، قطعا پس از چند روز نرمی، رطوبت و سلامت را در پاها احساس خواهید کرد.
پزشکین : راهکار خانگی برای درمان ترک پاشنه پا

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *