افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکاری برای جلوگیری از بروز حساسیت با مصرف توت فرنگی

راهکاری برای جلوگیری از بروز حساسیت با مصرف توت فرنگی

tot

 

یکی از میوه های بهاری توت فرنگی می باشد که در برخی افراد موجب بروز حساسیت می شود در این مطلب به بیان راهکاری برای جلوگیری از بروز حساسیت با مصرف توت فرنگی .

توت‌فرنگی از محبوب‌ترین انواع توت‌ها در سراسر جهان به شمار می‌آید كه بیش از صدها نوع توت‌فرنگی وجود دارد، ولی همگی آنها به شكل قلب هستند.

توت‌فرنگی بومی جنوب و شمال آمریكا است. بیشترین انواع توت‌فرنگی در ۵۵ سال اخیر به صورت تجاری پرورش داده شده است. اینكه اولین پارچه كسی این میوه را توت‌فرنگی نامید، معلوم نیست. رنگ توت‌فرنگی با كیفیت قرمز و روشن و شفاف و كلاهك آن سبز روشن است. توت‌فرنگی منبع خوبی از ویتامین C و حاوی مقادیر زیادی قند میوه و سبزیجات است.

این میوه‌ها در بدن واكنش قلیایی ایجاد می‌كند و به علت سدیم بالا، به میوه جوانی معروف است. توت‌فرنگی همچنین حاوی مقادیری پتاسیم نیز می‌باشد. بسیاری از افراد بعد از خوردن توت‌فرنگی بدنشان كهیر می‌زند. اگر شما نیز جزء این افراد هستید و به توت‌فرنگی حساسیت آلرژی دارید، این روش را امتحان كنید: ابتدا توت‌فرنگی‌ها را در آب گرم ریخته و سپس سریع آنها را آبكش كنید و روی آنها آب یخ بذریزید. این كار باعث می‌شود كمی از آلرژی شما به توت‌فرنگی كاهش یابد. در بعضی از افراد، دانه‌های توت‌فرنگی موجب التهاب روده می‌شود.

توت‌فرنگی از محبوب‌ترین انواع توت‌ها در سراسر جهان به شمار می‌آید كه بیش از صدها نوع توت‌فرنگی وجود دارد، ولی همگی آنها به شكل قلب هستند. توت‌فرنگی دارای انواع مختلفی آنتی‌اكسیدان‌ها، ویتامین C، ویتامین E و بتاكاروتن‌ها، همچنین سرشار از فیبر، فلاوونوئیدها، پتاسیم، اسیدفولیك و ویتامینB كمپلكس، B2، B5، B6، بیوتین و منگنز، قلع و مقادیر كمی پروتئین، شكر و تقریباً فاقد چربی و كلسترول است.

این میوه می‌تواند از ایجاد نوعی كم‌خونی پیشگیری كند، زیرا اسیدفولیك آن در تركیب و ایجاد هموگلوبین مؤثر است. توت‌فرنگی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان را كاهش می‌دهد؛ زیرا آنتی‌اكسیدان‌ها با فلاوونوئیدها از آسیب سلول‌ها در اثر رادیكال‌های آزاد جلوگیری می‌كنند. ماده فعال موجود در قرص آسپرین، اسید استیل نام دارد كه این ماده در توت‌فرنگی نیز موجود می‌باشد.

اگرچه مقدار آن به اندازه‌ای نیست كه بتواند با آنفلوانزا مبارزه كند، اما می‌تواند مانع تشكیل لخته‌های خون شود و عملكرد قلب را بهبود بخشد. فلاوونوئید موجود در توت‌فرنگی، این میوه را به یك داروی ضدالتهاب تبدیل كرده است. با مصرف روزانه توت‌فرنگی در برابر بیماری‌هایی همچون آسم، ورم مفاصل، نقرس، آرتریت، روماتوئید و خونریزی روته ایمن می‌شوید.

پژوهشگران دریافتند كه توت‌فرنگی به دلیل داشتن اسیدفولیك، علاوه بر درمان كم‌خونی، حافظه را بهبود می‌بخشد و تمركز و توانایی مغز را در پردازش اطلاعات افزایش می‌دهد. با توجه به مقادیر بالای ویتامین C در توت‌فرنگی، ترشح بزاق افزایش یافته و غذاهای نشاسته‌ای و پروتئین به وسیله خوردن آن، سریع‌تر هضم می‌شوند.

به علاوه، فیبر موجود در توت‌فرنگی بدن را سم‌زدایی و روده بزرگ را پاكسازی و یبوست را درمان می‌كند. پتاسیم موجود در توت‌فرنگی نیز دفع ادرار را زیاد و سموم را از بدن دفع و فشار خون را تنظیم می‌كند. خوردن توت‌فرنگی و نوشیدن آن توت‌فرنگی باعث تحریك ترشح سروتونین می‌شود. همانطور كه می‌دانید سروتونین، خلق و خو را بهبود می‌بخشد و ایجاد احساس آرامش می‌كند.

نكات مصرفی:

توت‌فرنگی میوه‌ای حساس و ظریف است و به منظور دفع آفات، آن را سم‌پاشی می‌كنند؛ بنابراین قبل از مصر، توت‌فرنگی ظرف آب تمیز و سركه سیب خیس كنید و روی آن مقداری نمك بریزید و سپس بعد از ۱۰ دقیقه حسابی بشویید تا تمامی سموم آن از بین برود و تمیز شود. مخلوط توت‌فرنگی و ماست و یا توت‌فرنگی و موز بسیار خوشمزه و مغذی است.

احتیاط: افرادی كه به توت‌فرنگی حساسیت دارند و عوارضی همچون خارش، قرمزی و كهیر در آنها ایجاد می‌شود، باید از خوردن بیش از حد آن خودداری كند.

پزشکین : راهکاری برای جلوگیری از بروز حساسیت با مصرف توت فرنگی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *