افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکاری برای مبارزه با شپش سر

راهکاری برای مبارزه با شپش سر

732438644153114136153444712113211847

 

یکی از مشکلات پوستی که در مو بروز می کند شپش می باشد که موجوات ریز و از خون انسان تغذیه می کنند در این شما را بیشتر با شپش آشنا می کنیم و راهکاری برای مبارزه با شپش سر را بیان می کنیم.

یک متخصص پوست و مو به والدینی که فرزندان‌شان به شپش مبتلا شده‌اند، توصیه کرد: حتما این موضوع را با اولیای مدرسه در میان بگذارند تا از ابتلای سایر دانش‌آموزان به شپش جلوگیری شود.

دکتر علی ابراهیمی گفت: شپش در بین دانش آموزان به دلیل ارتباط نزدیک با یکدیگر شیوع بیشتری دارد و این مشکل به ویژه در دختران به دلیل بلند بودن موهای آنها بیشتر شایع است.

ابراهیمی با بیان اینکه شیوع شپش بستگی به طبقه اجتماعی افراد ندارد، گفت: شپش ممکن است در همه افراد شایع شود و فقط خاص افراد سطوح پایین‌تر اجتماع نیست.

این متخصص پوست و مو افزود: دانش آموزی که به شپش مبتلا می‌شود به راحتی می‌تواند سایر دانش‌آموزان را هم مبتلا کرده و این بیماری را در افراد خانواده‌اش هم شایع کند. عامل شپش به محض ورود به سر شروع به تکثیر و تخم‌گذاری کرده و از این طریق جمعیت خود را افزایش می‌دهد.

ابراهیمی، شپش سر را جزو عفونت‌های انگلی دانست و گفت: این بیماری از قدیم وجود داشته و در برخی از دوره‌ها بیشتر و در برخی دوره‌ها کمتر شیوع داشته است.

وی با بیان اینکه خارش ناگهانی ناحیه سر و تداوم آن و ایجاد زخم در ناحیه سر از علائم ابتلا به شپش است، گفت: دیدن رشک یا شپش در سر راه تشخیص نهایی ابتلا در افراد است.

وی با بیان اینکه برای درمان شپش استفاده از یک سری شامپوهای خاص تجویز می‌شود، گفت: مبتلایان به شپش حتما باید ۱۰ روز بعد از شست‌وشوی سر با شامپوی مخصوص دوباره از شامپو استفاده کرده تا تخم شپش(رشک) به طور کامل از بین برود.

ابراهیمی افزود: مالیدن سرکه رقیق شده به موهای سر هم می‌تواند در جدا شدن زودتر تخم شپش(رشک) از موها و درمان سریع‌تر بیماری اثرگذار باشد.
ابراهیمی کوتاهی موها را یکی از راهکارهای موثر در کمک به درمان شپش عنوان کرد و افزود: باید لباس‌ها و رختخواب مبتلایان به شپش را در آب داغ شسته و با آب داغ اتو کنند تا عامل شپش از بین برود.

وی در ادامه با بیان اینکه ابتلا به شپش خطرناک نیست، گفت: تنها خارش‌ها و بار روانی ابتلا به این بیماری می‌تواند مشکل ساز باشد. به والدینی که فرزندان‌شان به شپش مبتلا شده توصیه می‌شود حتما این موضوع را با اولیای مدرسه در میان بگذارند تا از ابتلای سایر دانش‌آموزان به شپش جلوگیری شود.

 

پزشکین : راهکاری برای مبارزه با شپش سر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *