افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکاری برای تمیز کردن سینوس ها

download (8)

در این جا قصد داریم شما را آشنا کنیم با راهکاری برای تمیز کردن سینوس ها ، زیرا گرفتگی بینی علت آن وجود مخاط در سینوس ها می باشد با این روش شما می توانید سینوس خود را تخلیه و از بروز عفونت و بیماری جلوگیری کنید .

گرفتگی بینی دراثر التهاب لایه داخلی حفره‌های سینوسی رخ می‌دهد. این التهاب می‌تواند دردناک و ناراحت‌کننده باشد، اما کاملا شایع است و می‌تواند به‌دلیل سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آلرژی‌های فصلی یا باکتری‌های مضر ایجاد شود.

لیزا دی استفانو، استادیار دانشگاه میشیگان در درمان آسیب‌شناسی استخوان، راهی ساده و غیرتهاجمی برای تمیز کردن سینوس‌ها ارائه می‌دهد.

اگر احساس گرفتگی بینی می‌کنید و برای‌تان ناراحت‌کننده است، این ترفند ساده را امتحان کنید:

چگونه سینوس‌های‌تان را تمیز کنید

  1. زبان‌تان را به سقف دهان‌تان فشار دهید.
  2. یک انگشت را میان ابروهای‌تان گذاشته و فشار دهید.
  3. حدود بیست ثانیه نگه دارید.
  4. سینوس‌های‌تان باید شروع به تخلیه شدن کنند.

این تکنیک چگونه عمل می‌کند؟

سینوس‌ها، حفره‌های توخالی در استخوان جمجمه هستند. این حفره‌ها با هم در ارتباطند و با بافت غشای مخاطی و مخاط پرشده‌اند. این استخوان‌ها نسبتا انعطاف‌پذیرند، بنابراین یک ماساژ ساده می‌تواند به تمیز کردن هرگونه مایعی که در درون این حفره‌ها انباشته شده کمک کند.

فشار میان ابروها، استخوان پیشانی را کمی داخل برده و روی استخوان بینی هم که در پشت آن است تاثیر می‌گذارد.

فشار ریتمیک زبان به سقف محکم دهان، فک فوقانی و تیغه‌ی بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این استخوان، مجراهای بینی را به دهان مرتبط می‌نماید. فشار باعث می‌شود تیغه بینی به عقب و جلو بجنبد. این حرکت باعث می‌شود سایر استخوان‌ها به‌سمت بیرون برجسته شوند و در نتیجه مایع از سینوس‌ها خارج شده و به سمت بینی و حلق حرکت کند.

این شیوه، به‌درد آنهایی می‌خورد که انعطاف‌پذیری استخوان‌شان زیاد است. اگر غشای مخاطی‌تان خیلی ملتهب باشد، ممکن است سینوس‌های‌تان به راحتی تخلیه نشود.

 

پزشکین : راهکاری برای تمیز کردن سینوس ها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *