افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکاری برای تشخیص کف پای صاف

310

  • اگر فکر می‌کنید یک یا هر دو پای‌تان صاف است، تست نوک پا را انجام دهید. این تست کمک می‌کندکه از میزان انعطاف‌پذیری پای صاف‌تان مطلع شوید که در صورت انعطاف، مشکلات کمتری به دنبال خواهد داشت

عارضه کف پای صاف، یک ناهنجاری رایج است که به دلیل ضعیف بودن تاندون‌ها رخ می‌دهد. بسیاری از افرادی که کف پای صاف دارند، با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوند. اما متاسفانه برخی از آنها دچار عوارض زیر می‌شوند:
• زانودرد
• درد ساق پا
• التهاب تاندون آشیل
• التهاب پلانتار
همچنین، برخی از افرادی که پای متناسب دارند، به دلیل پیری، آسیب‌دیدگی یا بیماری دچار عارضه کف پای صاف می‌شوند. اگر پادرد دارید و فکر می‌کنید دچار عارضه کف پای صاف هستید، می‌توانید از دو تست زیر برای اطمینان استفاده کنید.
تست ردپا
دفعه بعد که از استخر شنا بیرون آمدید، رد پای خود را بررسی کنید. اگر قوس پای‌تان طبیعی یا بیش از حد باشد، قسمت جلویی، قوزک و انگشتان پا توسط یک نوار به پاشنه پا متصل می‌شوند که در قسمت بیرونی پا قابل مشاهده خواهد بود. اگر قوس پای‌تان نرمال باشد، طول این نوار نصف عرض پای‌تان خواهد بود و اگر قوس پا بیش از حد باشد، تنها یک نوار باریک در جلوی پای‌تان خواهید داشت. اگر قوس پای‌تان خیلی کم باشد، این نوار هم ‌عرض پای‌تان خواهد بود که رد پای شما را صاف و کشیده نشان می‌دهد.
تست نوک پا
اگر فکر می‌کنید یک یا هر دو پای‌تان صاف است، تست نوک پا را انجام دهید. این تست کمک می‌کندکه از میزان انعطاف‌پذیری پای صاف‌تان مطلع شوید که در صورت انعطاف، مشکلات کمتری به دنبال خواهد داشت. برای انجام این تست، باید مثل یک رقاص باله روی انگشتان نوک پا بایستید. اگر قوس پای‌تان قابل تشخیص است، پس پای صاف انعطاف‌پذیر دارید.
تست‌های پزشکی
اگر یک یا هر دو پای‌تان صاف است و انعطاف کافی هم ندارد، باید سی‌تی اسکن انجام دهید تا وضیعت استخوان‌هایتان بررسی شود. از اسکن ام‌آر‌آی برای معاینه تاندون‌ها و از اسکن اشعه ایکس نیز برای معاینه کل پا استفاده می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *