افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکاری برای تشخیص نرمال بودن وزن سالم

راهکاری برای تشخیص نرمال بودن وزن سالم

  • تست دور کمر، ابزار بهتری برای سنجش میزان سلامت است. شاید این مورد هم مسائلی مانند نژاد و … را در نظر نگیرد اما چربی اضافی ناحیه شکم، یک زنگ خطر جهانی به حساب می آید.

 

زمانی BMI بهترین ابزار برای ارزیابی وزن یک فرد و در کل، طول عمرش بود. اگر سعی در کاهش وزن دارید، داشتن BMI در حد اضافه وزن و یا چاقی، حتی با وجود رعایت همه چیز از طرف شما می تواند بسیار ناامید کننده باشد.
ما اینجاییم تا به شما بگوییم ابزار بهتری برای تشخیص اینکه واقعا در چه وضعیتی قرار دارید وجود دارد. برای همین از متخصصان کمک خواستیم تا به ما بگویند، چرا نباید روی BMI حساب کنیم و بهترین روش برای ارزیابی میزان سلامتیمان چیست؟
۱- یک روش قدیمی است.
لزلی چو، متخصص تغذیه می گوید: BMI حدود ۲۰۰ سال پیش به عنوان راهی برای تخمین چاقی، مورد استفاده قرار گرفت. اما این روش در واقع میزان چربی موجود در بدنتان را اندازه گیری نمی کند. در واقع BMI نسبت قد است به وزن و عوامل دیگر را در نظر نمی گیرد ( جنسیت، تراکم استخوان، نژاد ).
۲- تناسب را با چربی اشتباه می گیرد.
ورزشکار هستید؟ حجم عضلانی بالایی دارید؟ با این حال ممکن است همچنان BMI ،شما را دارای اضافه وزن یا چاق تشخیص دهد حتی با وجود اینکه تناسب اندام دارید. بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، ۴۷ درصد از افرادی که در گروه اضافه وزن BMI قرار گرفتند در واقع وزنی سالم داشتند.
۳- نمی تواند به صورت کامل، سلامت را ارزیابی کند.
از سوی دیگر در همان تحقیق مشخص شد، ۳۰ درصد از افرادی که از نظر BMI وزنی سالم داشتند از مشکلاتی نظیر فشار خون بالا، کلسترول، التهاب یا مقاومت به انسولین که نشانه دیابت نوع ۲۲ است رنج می بردند. تمام این موارد برای نشان دادن سطح سلامت باید سنجیده شوند
سخن پایانی
تست دور کمر، ابزار بهتری برای سنجش میزان سلامت است. شاید این مورد هم مسائلی مانند نژاد و … را در نظر نگیرد اما چربی اضافی ناحیه شکم، یک زنگ خطر جهانی به حساب می آید. برای خانم ها اندازه ۸۸ سانت یا بیشتر (اطراف بالای استخوان ران)، همواره با بالا بودن خطر بیماری های مزمن همراه بوده است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *