افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکاری برای از بین بردن غبغب

راهکاری برای از بین بردن غبغب

  • در آوریل ۲۰۱۵ سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی کیبلا (Kybella) با نام ژنریک دئوکسی کولیک اسید را برای درمان بزرگسالان مبتلا به چربی متوسط تا شدید در زیر چانه (غبغب) تایید کرد. استفاده از این دارو به هیچ وجه برای درمان چربی خارج از منطقه زیر چانه مورد تایید نیست و توصیه نمی شود.

 

غبغب چربی اضافه ایست که زیر گلو و چانه ی افراد ممکن است ایجاد شود و ظاهری نازیبا دارد . با بالا رفتن وزن و یا سن ، ممکن است هر فردی دچار غبغب شود . اخیرا در آوریل ۲۰۱۵ دارویی برای غبغب در آمریکا ساخته شد .

در آوریل ۲۰۱۵ سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی کیبلا (Kybella) با نام ژنریک دئوکسی کولیک اسید را برای درمان بزرگسالان مبتلا به چربی متوسط تا شدید در زیر چانه (غبغب) تایید کرد. استفاده از این دارو به هیچ وجه برای درمان چربی خارج از منطقه زیر چانه مورد تایید نیست و توصیه نمی شود.

کیبلا یا همان دئوکسی کولیک اسید، ماده ای است که در بدن و به صورت طبیعی تولید می شود و کمک می کند تا بدن چربی ها را جذب کند. درواقع کیبلا یک داروی از بین برنده غشای سلول است و زمانی که به سلول های بدن تزریق می شود، غشای سلولی را از بین می برد. براساس همین مکانیسم، دانشمندان از آن به عنوان منهدم کننده سلول های چربی استفاده می کنند.

هنگامی که این دارو را فردی ماهر درست به چربی زیر چانه تزریق کند، می تواند سلول های چربی را از بین ببرد اما اگر این کار درست انجام نشود، انواع دیگر سلول ها، از جمله سلول های پوست را از بین می برد.

درمان با کیبلا فقط باید به وسیله یک پزشک دارای مجوز عرضه خدمات حرفه ای انجام گیرد و بیماران باید کامل قبل از درمان از خطرهای استفاده از این دارو آگاه باشند.

کیبلا فقط برای درمان چربی زیر چانه تایید شده و برای درمان در خارج از این منطقه مورد تایید نیست. هر ویال از این دارو فقط برای یک بیمار استفاده می شود و مراجعان، احتمالا به ۵۰ تزریق در یک جلسه و در مجموع به ۶ جلسه درمانی احتیاج خواهندداشت به طوری که بین جلسه ها یک ماه فاصله باشد.

هر جلسه حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد. اثربخشی این دارو در چند مطالعه بزرگ که هزاران نفر در آن بررسی شده اند به اثبات رسیده است اما مانند هر داروی دیگری، این دارو نیز ممکن است عوارضی داشته باشد.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *