افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکاریی برای ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه ها

راهکاریی برای ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه ها

d488999b90e62d9f27539457eacee865

 

 

لازم است بدانید میکروب های در سبزیجات و میوه ها باعث بروز خیلی از مسمومیت ها می شود برای پیشگیری از این مسمومیت ها به شما دوستان راهکاریی برای ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه ها را بیان می کنیم

گنجاندن میوه ها و سبزیجات در برنامه غذایی روزانه انتخاب درستی برای حفظ سلامتی است. این خوراکی ها خواص بسیاری دارند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند واز بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کنند.

با این حال میوه ها و سبزیجات می توانند زمینه ساز بیماری هایی نیز شوند چرا که نه تنها به طور مستقیم با شرایط محیطی تماس دارند بلکه سموم و آفت کش ها نیز روند رشد آنها استفاده می شود و طی زمان ذخیره سازی، انتقال و حتی فروش با آلودگی های متعددی مواجه هستند. از آنجا که میوه ها و سبزیجات معمولا به طور خام مصرف می شوند اگر به شستشو و ضدعفونی آنها توجهی نگردد، قطعا سلامتی را تحت تاثیر قرار می دهند.

شاید تا مدت ها پیش تصور می شد استفاده از مایع ظرفشویی یا نمک می تواند روش خوبی برای ضدعفونی میوه ها باشد اما عدم صحت آن امروزه کاملا تایید شده است و روش های کاملا صحیحی پیشنهاد می شود که بهتر است امتحان کنید.

مراحل شستشوی میوه ها و سبزیجات

در مرحله اول باید قبل از تکه کردن و پوست گرفتن میوه ها و سبزیجات، آنها را به خوبی بشویید. در این صورت مانع از ورود آلودگی های روی پوست به درون خوراکی می شوید. همچنین دست ها را نیز باید در ابتدا شست تا دیگر آلودگی ها به میوه و سبزی انتقال نیابد.

در زمان شستشو نیز باید هر کدام را حداقل دو دقیقه زیر آب بگیرید یا در ظرفی پر از آب قرار دهید تا در مصرف آب صرفه جویی شود.

اگر میوه ها و سبزیجات خیلی کثیف هستند می توانید از یک برس یا اسفنج تمیز بدون مواد پاک کننده کمک بگیرید.

توصیه می شود برگ های زائد آنها نیز جدا شوند زیرا بسیاری از آلودگی ها را انتقال می دهند.

ضدعفونی میوه ها و سبزیجات

زمانی که میوه ها و سبزیجات را به خوبی تمیز کردید، بهتر است آنها را به طور کامل ضدعفونی نمایید. در این صورت می توانید از چند راهکار ساده خانگی اما بسیار مؤثر استفاده کنید.

  • بیکربنات سود

این ماده ارزان قیمت و در دسترس است و باید جایی در کابینت آشپزخانه داشته باشید زیرل کاربردهای دیگری نیز در شستشو و نظافت منزل نیز دارد.

بیکربنات سود قدرت ضدعفونی بالایی دارد و به همین دلیل برای میوه ها و سبزیجات بسیار مناسب است.

کافی است یک قاشق بیکربنات سود را در یک لیتر آب بریزید و میوه ها و سبزیجات را به مدت ۱۰ دقیقه در آن بگذارید.

  • سرکه

سرکه ماده ضدعفونی طبیعی است که بسیار قوی و مؤثر خواهد بود. از آنجا که قدرت ضد میکروبی دارد هر نوع از میکروب ها را نابود می کند.

سرکه نیز مانند بیکربنات سود بسیار مقرون به صرفه است و در همه آشپزخانه ها وجود دارد. مزیت دیگر این که برای سلامتی نیز مفید بوده و هیچ عارضه خطرناکی در پی ندارد.

یک لیوان سرکه را در یک لیتر آب رقیق کنید و میوه ها و سبزیجات را در آن غوطه ور کنید یا به کمک اسپری روی آنها بپاشید.

  • لیمو

خواص ضد عفونی و ضد باکتریایی لیمو به دلیل وجود اسید سیتریک کاملا شناخته شده است. استفاده از لیمو و سرکه برای از بین بردن هر نوع آلودگی میوه ها و سبزیجات عالی است.

در یک ظرف به نسبت مساوی آب، سرکه و آب لیمو مخلوط کنید. سپس میوه ها و سبزیجات را به مدت ده دقیقه در این محلول قرار دهید. سپس با آب فراوان بشویید و خشک کنید. کاملا تمیز است و برای مصرف ایده آل!

پزشکین : راهکاریی برای ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه ها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *