افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهای کارآمد برای کاهش وزن ویژه افراد بالای ۳۰ سال

download

  • تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مواد شیرین‌کننده صنعتی می‌توانند باعث افزایش اشتهای شما برای خوردن شیرینی شوند و در نتیجه کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.

شاید فکر ‌کنید که سفید شدن برخی از موهای سر یا ایجاد خطوط لبخند بین بینی و لب‌هایتان تنها چیزهایی هستند که در سنین ۳۰ سالگی بروز پیدا می‌کنند و از بین نمی‌روند. اما وارد شدن به دهه‌ی سوم زندگی دردهای فزاینده‌ای را با خود به همراه دارد.
اگر تاکنون کاهش وزن کار چندان سخت و طاقت‌فرسائی نبوده، یافته‌ها نشان می‌دهد که هرچه سن‌تان بالاتر می‌رود، نه تنها حفظ حجم عضلانی برایتان سخت‌تر شده بلکه سوزاندن چربی هم به امری طاقت‌فرسا تبدیل خواهد شد. در این‌جا به راه‌کارهای ساده‌ای برای کاهش وزن و تعادل وزن در دوره ی ۳۰ سالگی می‌پردازیم.
۱.خوردن مواد شیرین‌کننده صنعتی را فراموش کنید
تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مواد شیرین‌کننده صنعتی می‌توانند باعث افزایش اشتهای شما برای خوردن شیرینی شوند و در نتیجه کالری بیشتری مصرف خواهید کرد. وقتی چیزی می‌خورید که مزه‌ای شیرین دارد، مغزتان فکر می‌کند چیزی با کالری بالا خورده‌اید. وقتی هیچ‌ کالری‌ای وارد بدن نشده باشد این مسئله باعث می‌شود بدن در جای دیگری به دنبال آن بگردد.
۲.هر چند ساعت یک‌بار چیزی بخورید
برای آنکه میزان سوزاندن کالری در بدن‌تان به شکل مؤثری انجام پذیرد، بهتر است هر چند ساعت یک‌بار چیزی بخورید تا سوخت مورد نیاز بدن‌تان را تأمین کنید. متابولیسم بدن ما در سنین بعد از ۲۵ سالگی در هر دهه حدود ۱ تا ۲ درصد کاهش می‌یابد. متخصصان عقیده دارند بهترین راهکار به منظور رویارویی با این وضعیت این است که در طول روز هر چند ساعت یک‌بار وعده‌های غذایی مختصر بخورید. این کار باعث می‌شود روند متابولیسم، روند پرکاری باشد.
۳.وزنه‌های سنگین‌تری بلند کنید
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به لحاظ فیزیکی فعالیت چندانی ندارند، طی یک دهه حدود ۳ تا ۵ درصد از حجم عضلانی‌شان کم می‌شود. کم شدن حجم عضلات یکی از بزگ‌ترین سد‌هایی است که با بالا رفتن سن با آن روبه‌رو می‌شوید اما یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با این وضعیت این است که هنگام تمرین وزنه‌های سنگین‌تر بزنید. محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگهام دریافته‌اند افرادی که رژیم می‌گیرند و وزنه‌های سنگین بلند می‌کنند راحت‌تر چربی‌هایشان را آب می‌کنند اما آنهایی که فقط تمرینات کاردیو انجام می‌دهند چربی و حجم عضلاتشان کم می‌شود.
۴.حرکات کاردیو را فراموش نکنید
با این‌که میزان تمرینات استقامتی خود را افزایش داده‌اید، اما نکته مهم اینجاست که حتما حرکات کاردیو را هم چاشنی کار کنید؛ چرا که باعث افزایش متابولیسم شما می‌شوند. برای تمرینات قلبی‌عروقی باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته برای آن وقت بگذارید اما توصیه ما این است که سعی کنید آن را به ۲۲۰ دقیقه در هفته برسانید.
۵.آب بیشتری بنوشید
بر اساس تحقیقاتی که اخیرا در نشریه Obesity به چاپ رسید محققان دریافتند نوشیدن ۵۰۰ گرم آب پیش از هر وعده غذایی تأثیر بیشتری در کاهش وزن خواهد داشت. در واقع آب به شما احساس اشباع بودن داده و کمک‌تان می‌کند تا بیشتر احساس سیر بودن داشته باشید، غذای کمتری بخورید و اشتهایتان هم کاهش پیدا کند.
۶.ورزش‌های تناسب اندام را فراموش نکنید
اگر نمی‌توانید به باشگاه بروید، پس بهترین کار این است که باشگاه را به خانه بیاورید. افزایش زمان استفاده از تکنولوژی فیتنس پوشاکی و اپلیکیشن‌های مرتبط در این زمینه، تابوی معروف «وقت ندارم» را از بین برده است. زمان از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند از تکنولوژی استقبال کنید. این روزها اکثر افراد دیگر باشگاه نمی‌روند و خودشان در منزل ورزش می‌کنند.
۷.کل یک دسته‌ غذایی را حذف نکنید
ممکن است تصمیم بگیرید تمام کربوهیدرات‌ها را حذف کرده و یا میزان مصرف لبنیات را در قالب سریع‌ترین راه برای کاهش وزن کاهش دهید، اما حالا که سن‌تان کمی بالاتر رفته و هوشیارتر شده‌اید بهتر است دیگر چنین تصمیماتی نگیرید. وقتی مجموع گروه‌های غذایی را از رژیم‌تان حذف می‌کنید، با کمبود مواد مغذی روبه‌رو می‌شوید و در واقع کاهش وزن را برای بدن‌تان سخت‌تر می‌کنید و در نتیجه روند کاهش وزن به فرایندی به مراتب طولانی‌تر برایتان تبدیل می‌شود. یک رژیم غذایی مناسب و متعادل و کنترل دائمی میزان غذایی که می‌خورید موفقیت طولانی و ماندگاری برایتان به همراه خواهد داشت.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *