جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



راهکارهای طبیعی برای کاهش درد آرتروز

10824233561412446922111618466810225255177

همانطور که می دانید درمان قطعی برای آرتروز وجود ندارد ، اما می توانید با راهکارهایی این درد را تسکین دهید تا بتوانید به زندگی روزمره خود ادامه دهید بخوانید در این جا راهکارهای طبیعی برای کاهش درد آرتروز .

به گفته کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، آرتریت دارای علائم بسیاری است که شامل مشکل در حفظ حرکات طبیعی مفاصل به علت سختی و درد در مفاصل در اثر انحطاط یا آسیب مفاصل است چند مورد از آرتریت نیز با تظاهرات خارج مفصلی ارتباط دارد و با دخالت شدید پوست، چشم یا قلب همراه است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) بیان می کند که در ایالات متحده آمریکا یکی از هر پنج بزرگسال ( تقریبا ۵۰ میلیون نفر) با آرتریت تشخیص داده شده اند با پیری فیزیولوژیکی در جمعیت، انتظار می رود که شیوع بیشتر تا ۶۷٪ در سال ۲۰۳۰ افزایش یابد .

اگر چه هیچ درمانی برای انحطاط ناشی از آرتریت وجود ندارد درمان های طبیعی برای آرتروز وجود دارد که ممکن است درد و ناراحتی را کاهش و در مقابله با ورم مفاصل به شما کمک کند که در این مقاله ۱۲ مورد از آنها بیان می شود.

۱٫ مفصل را در حال حرکت نگه دارید

تا جائیکه شما می توانید مفاصل را مکرر در حال حرکت نگه دارید حفظ حرکت مفصل ممکن است به حفظ عناصر اسکلتی عضلانی در شرایط مناسب عملکردی کمک کند مفاصل ممکن است با فعالیت هایی مانند تمیز کردن منزل، باغبانی و یا صحبت کردن در در حال قدم زدن ارتباط داشته باشد بنابر این سعی کنید هر زمان که مناسب است مفاصل را کشش داده و آرامش بخشید.

۲٫ ورزش با شدت متوسط انجام دهید

انواع تمرینات ورزشی ممکن است برای کاهش التهاب مفاصل استفاده شود ساده ترین تمرینات، تمرینات دامنه حرکتی هستند این فعالیت ها به بازسازی و حفظ انعطاف پذیری مفاصل کمک می کند تمرینات هوازی دارای مزایایی برای تقویت و افزایش استقامت عضلات همراه با اثرات متعدد در ریه، عروق خونی و قلب می باشد هدف از ایروبیک تحمل وزن تقویت استخوان است تمرینات مقاومتی می باید همان فعالیت هایی باشند که به تقویت عضلاتی که در حفاظت و پشتیبانی مفاصل نقش دارند کمک کند از ورزش تهاجمی خودداری کنید اگر آن برای شما هر گونه ناراحتی به ارمغان می آورد.

۳٫ نگاهی به مسکن درد OTC

داروهای OTC مثل استامینوفن و ضد درد NSAID مانند آسپرین، ناپروکسن و ایبوپروفن ممکن است برای کاهش درد استفاده شوند.

لازم به ذکر است که این داروهای OTC یا بدون نسخه داروهای هستند که دارای برخی از عوارض جانبی بوده و برای تمامی افراد مناسب نیستند بنابراین قبل از امید بستن این قبیل داروها به دنبال توصیه های پزشکی باشید. پس از بحث با دکتر خود، آموزش داده شده به منظور جلوگیری از عوارض جانبی را جدی بگیرید.

۴٫ کنترل وزن

چاقی یکی از جدی ترین فاکتورهای مؤثر است که فشار غیر ضروری را بر روی مفاصل اضافه می کند ۱۰ پوند اضافه وزن تقریباً ۴۰ پوند فشار بر روی مفاصل تحمل کننده وزن اولیه مانند مفصل زانو را افزایش می دهد از این رو داشتن اضافه وزن می تواند سبب تعدادی از مشکلات در بدن شما مانند اضافه کردن ناراحتی و درد برای شما شود به منظور حفظ مفاصل برای عملکرد مناسب، بهترین روش این است که مقدار وزن اضافی خود را کاهش دهید.
۵٫ استفاده از اشیاء برای گرم نگه داشتن

ممکن است شالی در اطراف زانو یا مفصل آرنج در صورت درد حاد قرار داده شود این کمک خواهد کرد تا گرما اضافی فراهم شود و سبب کاهش درد در آرتریت همراه ادم یا تورم می شود دستکش های الکتریکی گزینه دیگری برای گرم نگه داشتن ورم مفاصل انگشتان می باشد قبل از رفتن به رختخواب در شب استفاده کنید همچنین قرار دادن پتو روی محل درد در هنگام خواب می تواند درد را کاهش دهد.

۶٫ کمپرس گرم و سرد را امتحان کنید

حرارت سفتی عضلات را به حداقل رسانده و تسکین دهنده درد مفاصل و عضلات می باشد. برای این منظور، یک حوله گرم و مرطوب استفاده می شود. کمپرس گرم ممکن است مفصل در معرض التهاب را بدتر کند. کمپرس سرد برای مفصل گرم در معرض التهاب موثر است.

برای این منظور ممکن است کمپرس سرد از یخ آبی، یخ خرد شده یا نخود فرنگی منجمد استفاده شود. بسته های سرد نباید در مفاصل متعدد در یک زمان اعمال شود. در صورت پدیده رینود و واسکولیت از کمپرس سرد اجتناب کنید.

۷٫ استفاده از ابزارهای کمکی

این روزها مردم از ابزار دستی مانند کنسرو درب باز کن برقی، واگن و یا چرخ دستی برای حمل بار سنگین مانند سبد لباس و یا مواد غذایی استفاده می کنند به غیر از این ابزارها، دستگاه های کمکی بسیار مفید شامل بریس، اسپیلیت، چوب دستی و استفاده از کفش که ممکن است در توزیع وزن بدن به همان اندازه موثر باشد.

۸٫ خوردن غذاهای غنی از کلسیم

پیروی از یک رژیم غنی از کلسیم محافظت کامل از استخوان را فراهم می کند در چنین مواردی، مصرف مکمل های کلسیم برای جلوگیری از ضعیف شدن استخوان موثر است. این است که برای زنان در قبل از یائسگی مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز و پس از یائسگی۱۲۰۰ – ۱۵۰۰  میلی گرم توصیه می شود مردان به مصرف کلسیم در دوزهای مختلف از ۱۰۰۰ – ۱۳۰۰ میلی گرم در روز توصیه می شوند.

۹٫ خیس کردن در آب نمک فرنگی اصل

نمک فرنگی اصل، همچنین به عنوان سولفات منیزیم است اغلب خیس خوردن در آن برای کاهش درد مفاصل و به حداقل رساندن تورم است از چند قاشق چای خوری نمک فرنگی اصل و ترکیب آنها در آب برای غوطه ور شدن استفاده کنید هنگامی که نیاز به مقابله با پای دردناک است پاها را در وان حاوی آب به اندازه کافی گرم با مخلوط ۲ قاشق غذاخوری نمک فرنگی اصل استراحت دهید این عمل اثر تسکین دهنده دارد.
۱۰٫ سعی کنید ماساژ را انجام دهید

بنیاد آرتروز نشان می دهد که ماساژ دادن مفاصل آسیب دیده به طور منظم، ممکن است سفتی و درد را تا حدی به حداقل برساند و دامنه حرکتی مفصل زانو نیز ممکن است افزایش یابد اگر شما می خواهید خود ماساژ را امتحان کنید .

از یک درمانگر فیزیکی برای دستورالعمل های لازم ماساژ کمک بگیرید و یا می توانید به سادگی یک وقت ملاقات با یک درمانگر تخصصی برای ماساژ منظم داشته باشید مطمئن شوید که درمانگر شما تجربه ماساژ مفاصل را داشته باشد.

۱۱٫ اسیدهای چرب  امگا ۳ بخورید

اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامتی مطلوب هستند و ممکن است یک اثر مفید قابل توجهی در افراد با آرتریت تولید کند امگا ۳S  در مکمل های ماهی وجود دارد که ممکن است در تسکین درد مفاصل و سفتی همراه آن کمک است.

۱۲٫ استفاده از کپسایسین

مطالعات نشان می دهد که مصرف موضعی کاپسایسین ممکن است درد ناشی از آرتریت را کاهش دهد همچنین نتایج نشان می دهد که افراد با آرتریت روماتوئید در مقایسه با شرکت کنندگان مبتلا به آرتروز بیشتر بهره مند شده اند.

 

پزشکین : راهکارهای طبیعی برای کاهش درد آرتروز

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)