افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهای طبیعی برای درمان کیست های چربی پوست

mahsho-b

  • علی رغم وجود روشهای پزشکی با داروهای شیمیایی جدید برای از بین بردن اینگونه غده ها و کیست های چربی، برخی افراد ترجیح می دهند که از درمانهای طبیعی دراین زمینه استفاده کنند.

ترشحات چربی خیلی شایع نیست و ازغده های چربی که برای نرم کردن مو و پوست است، خارج می شود.

بسیاری اوقات، کیست های چربی بدون درد بوده و نیازی به درمان ندارد، در بیشتر موارد مردم به خاطرعفونت یا زیبایی در صدد از بین بردن این کیست ها هستند.

علی رغم وجود روشهای پزشکی با داروهای شیمیایی جدید برای از بین بردن اینگونه غده ها و کیست های چربی، برخی افراد ترجیح می دهند که از درمانهای طبیعی دراین زمینه استفاده کنند.

البته روش های درمانی طبیعی به هیچ عنوان شامل برداشتن و باز کردن غده توسط بیمار و یا افراد غیر متخصص نمی شود و دراین زمینه مراجعه به پزشک ضروری است.

سرکه سیب

سرکه سیب از مهم ترین مواد برای از بین بردن کیستها و رهایی از آن است، سرکه، پوست را از باکتریها حفاظت می کند و عفونت را از بین می برد. کمی سرکه را مستقیما بر قسمت آسیب دیده بگذارید، این کار را روزانه و به مدت یک هفته انجام دهید.

گیاه کاسنی

التهابات این کیستها را می توان با استفاده از یک قاشق از این گیاه مخلوط با بنفشه عطری درمان کرد. این مخلوط را در آب بگذارید و به مدت ۴۵ دقیقه بجوشانید سپس محلول را صاف کرده و روزانه ۴ بار به مدت ده روز بنوشید.می توانید این محلول را مستقیم روی کیستها قرار دهید تا احساس راحتی کنید.

آلوئه ورا

عصاره آلوئه ورا را مستقمیا بر روی کیست های چربی بگذارید یا آن را بنوشید.

شیر

چای کیسه ای را در شیر بخیسانید، سپس در طول شب روی کیست های چربی بگذارید، اجرای دائمی این روش ازحجم کیستها کم کرده و به درمان سریع آن کمک خواهد کرد.

عسل

مقداری عسل را با گندم و موز مخلوط کنید و مستقیما بر روی کیستها بمالید با تکه ای پارچه آن را ببندید و بگذارید در طول شب به همین حالت باقی بماند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *