افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهای خانگی برای درمان زگیل

Plantar-Wart-10

زگیل یک بیماری پوستی است که به علت های مختلف بوجود می آید در این پست راهکارهای خانگی برای درمان زگیل با ما همراه باشید .

مریم سادات کاظمی: مهم ترین نکته در درمان زگیل محدود کردن بخش مبتلا و استفاده از روش درمان برای پیشگیری از عدم سرایت به دیگر قسمت های بدن است. درمان پوستی در کنار درمان خوراکی تاثیر بهتری خواهد داشت.

 این آُسیب های پوستی ممکن است در یک یا چند قسمت بدن ایجاد شوند و گرچه بدون درد هستند و هیچ خطری برای سلامتی ندارند اما می توانند مشکل آفرین شوند زیرا بسیار نازیبا هستند.

امروزه درمان های متعددی برای کمک به از بین رفتن کامل زگیل ها و همچنین ویروس عامل آن وجود دارد. با این حال، از آنجا که زگیل ها مسری هستند به دیگر قسمت های بدن نیز انتقال می یابند و یا اینکه چندین بار در یک قسمت پوستظاهر می شوند.

استفاده از مواد طبیعی که مطمئنا در همه منازل وجود دارد بهترین روش برای بهبود این عفونت پوستی است.

  • آب لیمو

آب لیمو تاثیر ضد ویروسی و ضد باکتری قوی دارد که اگر به طور منظم استفاده شود می تواند به کاهش زگیل کمک کند.

آب لیمو را با استفاده از تکه ای پنبه مستقیما روی زگیل بمالید. همچنین می توانید حلقه ای از لیمو را روی پوست بکشید؛ البته باید مراقب باشید که به دیگر قسمت های پوست کشیده نشود زیرا ممکن است زگیل را انتقال دهد.

  • سیب زمینی

اگر آب سیب زمینی را برای زگیل استفاده کنید روند بهبود پوست تسریع می شود.

برای این منظور کمی سیب زمینی را رنده کنید تا مانند خمیر نرمی درآید. سپس آن را به کمک باند روی زگیل محکم ببندید.

  • بیکربنات سود

این ماده خواص آنتی بیوتیک و قابض دارد که با پاکسازی پوست آسیب دیده روند درمان زگیل را کامل می کند.

توصیه می شود مخلوطی از بیکربنات سود و سرکه سفید آماده کنید و زمانی که به شکل خمیر نرمی در آمد آن را روی قسمت مورد نظر بگذارید.

  • سرکه سیب

سرکه سیب تاثیر ضد باکتری و ضد .یروس قوی دارد که باعث شده یکی از بهترین مواد برای رفع زگیل باشد. اسیدهای موجود در آن تاثیر عالی دارند و در زمان کوتاهی نتیجه مطلوبی به جا می گذارند.

تکه ای پنبه را به سرکه ۱۰۰% طبیعی آغشته کنید و به کمک باند مناسب روی پوست ببندید. برای تسریع تاثیر آن هر ۸ یا ۱۲ ساعت پنبه را عوض نمایید.

  • سیر

عالی ترین آنتی بیوتیک طبیعی سیر است. این چاشنی معطر خواص متعدد پزشکی دارد و یکی از بهترین درمان ها برای رفع زگیل خواهد بود.

توصیه می شود برای مقابله با ویروس های بدن روزانه یک حبه سیر خام میل شود. به علاوه، می توان سیر را نیز مستقیما روی زگیل استفاده کرد. در این صورت یک حبه سیر را خرد شده را به شکل خمیر روی زگیل گذاشته و با باند ببندید.

  • زنجبیل

ریشه زنجبیل اودیه بسیار مؤثر دیگری برای درمان این عفونت است. این گیاه خاصیت ضد التهاب و ضد باکتری دارد که به ریشه کن شدن این نازیبایی های پوست کمک می کند.

کمی ریشه زنجبیل را رنده کرده و با مقداری آب مخلوط نمایید تا خمیر نرمی به دست آید. آن را روی زگیل گذاشته و با باند ببندید تا در طول شب تاثیر خود را داشته باشد. این درمان را تا زمانی که زگیل کاملا از بین برود تکرار کنید.

  • پیاز

پیاز خواصی بسیار شبیه سیر دارد و یکی از بهترین خوراکی های درمانی از صدها سال پیش است. قدرت ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی آن تاثیر عالی در مقابله با ویروس عامل بروز زگیل دارد.

برای تکمیل روند درمان توصیه می شود مصرف پیاز خام افزایش یابد. در این صورت ساختار سلولی قوی تر ایجاد می شود که پاسخ ایمنی به حملات ویروسی را بهبود می بخشد. همچنین استفاده از خمیر پیاز و گذاشتن آن روی پوست به کمک باند نیز مفید خواهد بود. این درمان باید هر شب تکرار شود تا زمانی که زگیل ها کاملا از بین برود.

پزشکین : راهکارهای خانگی برای درمان زگیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *