افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهکارهایی برای پیشگیری از پارکینسون

images (2)

  • محققان درگذشته گزارش دادند که مصرف لبنیات می‌تواند خطر پارکینسون را افزایش دهد. نتایج بررسی ها نشان می دهد در داوطلبان مستعد به بیماری مذکور، مصرف شیر باعث پارکینسون شده است

با چه راهکارهایی می توانیم مانع ابتلا به پارکینسون شویم این عارهض با چه نشانه هایی در افراد بروز میکند آیا فقط منحصر به افراد سالمند و سالخورده است این حالت را با کمک گرفتن از چه روش های درمانی می توانیم برطرف کنیم پیشنهادات مختلف تغذیه ای و کاربردی برای مبتلایان به پارکینسون و آلزایمر را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم

داشتن بیمار مبتلا به پارکینسون در خانواده، سن بالای ۶۰ سال، مذکر بودن و … از عوامل خطر بیماری پارکینسون است که نوعی اختلال سیستم عصب به‌حساب می‌آید و تغییرپذیر نیست.پس آیا باید نگران سلامت خود باشید؟خیر، زیرا با انجام دادن برخی کارها، می‌توان خطر ابتلا به این بیماری را در آینده کاهش داد.

از نوشیدن قهوه لذت ببرید:
یک بررسی ۳۰ ساله درباره تاثیر قهوه روی بیماران پارکینسونی انجام شد. نتیجه این بررسی نشان داد افرادی که قهوه مصرف نمی‌کردند در مقایسه با افرادی که قهوه مصرف می‌کردند ۵ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری بودند.

نور کافی خورشید :
اگرچه علت مشخص نیست اما بررسی ها نشان می دهد افرادی که دچار علایم و نشانه‌های اولیه بیماری شده بودند کمبود ویتامین D داشتند.بنابراین توصیه می شود به‌جز در ساعت‌های بین ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر، در معرض نور خورشید قرار بگیرید. می‌توانید مواد غذایی حاوی این ویتامین ازجمله قارچ،ماهی سالمون وتخم مرغ را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

افزایش مصرف میوه‌های توتی
نتایج بررسی‌ها نشان می دهد ترکیبی به نام آنتوسیانین که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و رنگ زیبا به توت می‌دهد سلول‌های مغز را نیز از استرس اکسیداتیومحافظت می‌کند.منابع دیگرآنتوسیانین شامل مرکبات و محصولات سویاست.

مصرف ایبوپروفن نوعی داروی ضدالتهابی :
مشکلات مختلفی با التهاب ارتباط دارد؛ ازجمله بیماری پارکینسون.نتایج بررسی محققان دانشگاه هاروارد نشان می دهد داوطلبانی که ایبوپروفن برای بیماری دیگر مصرف می‌کردند در مقایسه با افرادی که از این دارو استفاده نمی‌کردند ۴۰ درصد کمتر در معرض بیماری پارکینسون قرار گرفتند. اگر در معرض این بیماری قرار دارید ، با مصرف ایبوپروفن می‌توان خطر را کاهش داد؛ اما ازآن جا که داروهایی مانند ایبوپروفن هم ضرر دارد، بهتر است قبل از هرگونه اقدام با پزشک مشورت کنید.

اما و اگرهای مصرف شیر
محققان درگذشته گزارش دادند که مصرف لبنیات می‌تواند خطر پارکینسون را افزایش دهد. نتایج بررسی ها نشان می دهد در داوطلبان مستعد به بیماری مذکور، مصرف شیر باعث پارکینسون شده است .محققان مطمئن نیستند که آیا ماده‌ موجود در شیر یا ماده آلوده‌کننده موجود در آن باعث این مشکل شده است.

پرهیز از قرار گرفتن در معرض حشره‌کش:
محققان می‌گویند کشاورزانی که با حشره‌کش سروکار دارند، در معرض خطر بیماری پارکینسون قرار دارند .علاوه بر آن ، افرادی که در کنار مزرعه زندگی می‌کنند نسبت به دیگران ۷۵ درصد بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. برای پایین آوردن این خطر،از خوردن مواد غذایی سم‌پاشی شده و استفاده از حشره‌کش در منزل بپرهیزید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *